- Autoritatea de concurență din Marea Britanie acuză Google de tactici anticoncurențiale pe piața de publicitate
- Progrese semnificative în înțelegerea depresiei
- Salvarea pădurilor presupune mai mult decât a planta copaci
- Sérgio Mendes, legenda braziliană a bossa nova, a murit la vârsta de 83 de ani
- Cel mai rapid supercomputer din lume își depășește limitele
WeBuild acuzată de șantaj de ministrul Sorin Grindeanu pentru deschiderea podului de la Brăila
Getting your Trinity Audio player ready...
|
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat, luni, în județul Brăila, că WeBuild, constructorul Podului suspendat peste Dunăre, a încercat să șantajeze Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) cu suma de 230 de milioane de lei pentru a permite deschiderea totală a circulației care face legătura cu podul atât pe malul brăilean, cât și pe cel tulcean, profitând de perioada campaniei electorale.
„Vreau să prezint modul în care înțeleg cei de la WeBuild să gestioneze relația cu CNAIR. În acest moment, ne solicită nouă, CNAIR-ului, 230 de milioane de lei ca să dea drumul la circulație, deși proiectul este finalizat în proporție de 99% atât pe malul brăilean, cât și pe malul tulcean. Solicită această sumă, altfel vor respecta termenul de octombrie 2024. Aceasta este rea-voință. Nu vom fi de acord nici la Minister, nici la CNAIR cu acest tip de șantaj, iar măsurile pe care le vom lua le veți vedea în săptămânile și lunile viitoare”, a declarat Sorin Grindeanu.
Întrebat ce reprezintă această sumă solicitată de WeBuild, Sorin Grindeanu a explicat că include, printre altele, și costurile pentru refacerea asfaltului care, anul trecut, nu a fost de cea mai bună calitate, motiv pentru care CNAIR nu a acceptat recepția lucrărilor. Grindeanu a subliniat că deschiderea tronsoanelor de drumuri atât pe malul brăilean, cât și pe malul tulcean, spre Jijila, ar fi dus la o circulație mult mai fluidă în municipiul Brăila și spre Tulcea, dar compania a încercat să profite de acest context electoral pentru a șantaja Ministerul și CNAIR-ul.
Ministrul Transporturilor a reiterat că statul român nu va ceda acestui șantaj. „Statul român nu va ceda, și CNAIR-ul și noi, la acest șantaj spus pe colțul mesei. Așa au venit la colegii de la CNAIR, fără o chestiune asumată juridic, spunând: ‘Dacă vreți să deschideți lucrările, vă costă 230 de milioane de lei!’ Așa ceva este inacceptabil pentru autoritățile române. Nici eu, nici colegii mei nu avem cum să cedăm la un asemenea șantaj nejustificat. Sunt oameni care, dacă au câștigat un proiect, trebuie să-l ducă până la capăt, trebuie să facă lucrările de bună calitate, astfel încât să putem să le recepționăm”, a spus Grindeanu.
În luna martie, rampa de acces spre viaductul care duce spre Podul peste Dunăre prezenta din nou tasări pe malul din Brăila, după ce, în septembrie 2023, CNAIR a semnalat o problemă similară. Soluția propusă de WeBuild pentru stoparea tasării a fost forarea a 40 de stâlpi. Potrivit purtătorului de cuvânt al CNAIR, Alin Șerbănescu, tasarea apărută la rampa de acces nu afectează stabilitatea podului, dar creează probleme de circulație din cauza denivelării și poate genera costuri suplimentare în perioada de întreținere a podului.
Podul peste Dunăre de la Brăila, cel mai mare pod suspendat construit vreodată în România, al treilea ca dimensiune din Europa și ultimul pod peste Dunăre înainte de vărsarea în Marea Neagră, a fost inaugurat pe 6 iulie 2023. Valoarea inițială a proiectului a fost de 1,996 miliarde de lei, fără TVA, fiind finanțat din fonduri externe nerambursabile. Constructorul este asocierea Astaldi S.P.A. – IHI Infrastructure System Co. Ltd., cunoscută în prezent sub numele de WeBuild.