- Autoritatea de concurență din Marea Britanie acuză Google de tactici anticoncurențiale pe piața de publicitate
- Progrese semnificative în înțelegerea depresiei
- Salvarea pădurilor presupune mai mult decât a planta copaci
- Sérgio Mendes, legenda braziliană a bossa nova, a murit la vârsta de 83 de ani
- Cel mai rapid supercomputer din lume își depășește limitele
Tunelul feroviar Predeal-Brașov, un tunel de ultimă generație
Getting your Trinity Audio player ready...
|
În curând, România va fi martora unui proiect de infrastructură foarte util: construcția tunelului feroviar Predeal-Brașov, o legătură vitală între două dintre cele mai importante destinații turistice din țară. Acest tunel, cu o lungime impresionantă de 10 kilometri, va transforma modul în care se călătorește pe această rută montană.
În prezent, se află în curs de elaborare studiul de fezabilitate pentru modernizarea liniei feroviare dintre Predeal și Brașov. Conform reprezentanților CFR Infrastructură, acest studiu urmează să fie finalizat în prima parte a anului 2025. Ulterior, în același an, va fi lansată procedura de achiziție pentru proiectarea și execuția lucrărilor aferente acestui ambițios proiect. Tunelul feroviar Predeal-Brașov se va remarca prin construcția sa inovatoare, fiind realizat la standarde care vor permite ulterior înglobarea sa într-o linie de mare viteză, dacă această opțiune va fi aleasă în viitor. Traficul feroviar se va desfășura în două galerii separate, fiecare cu câte o cale simplă, pentru a asigura siguranța maximă a călătorilor. În caz de incendiu, evacuarea va putea fi realizată prin galeria paralelă.
Construcția tunelului va fi realizată folosind utilaje specializate, tip Tunnel Boring Machine (TBM), iar secțiunea tunelului va avea o formă circulară, asigurând astfel rezistență și eficiență sporită. Odată finalizat, tunelul va permite trenurilor să circule cu viteze de până la 160 km/h, reducând timpul de călătorie între București și Brașov cu aproximativ 18 minute. În prezent, cel mai rapid tren parcurge această distanță în circa două ore. Costul estimat al acestui proiect de modernizare, desfășurat într-o zonă montană dificilă, este de aproximativ 963 de milioane de euro. Fondurile provin din surse externe nerambursabile, prin Programul Transport 2021-2027, de la Bugetul de Stat și din veniturile proprii ale Companiei Naţionale de Căi Ferate.
Tunelul Predeal-Brașov nu este singurul proiect major de infrastructură feroviară din România. Pe ruta Brașov-Sighișoara, au început deja săpăturile pentru cel mai mare tunel feroviar din țară, cu o lungime de 6,9 kilometri. Deși lucrările sunt în întârziere, odată finalizate, acestea vor reduce semnificativ timpul de călătorie pe această rută. În paralel, autoritățile au anunțat modernizarea secțiunii de cale ferată Predeal-București-Constanța, un proiect de 500 de milioane de euro care va aduce România mai aproape de standardele europene în ceea ce privește viteza și eficiența transportului feroviar.
Prin proiecte ambițioase precum tunelul feroviar Predeal-Brașov, România demonstrează un angajament ferm față de modernizarea infrastructurii sale și de îmbunătățirea condițiilor de transport pentru cetățenii săi. Aceste inițiative nu doar că vor facilita călătoriile între destinații turistice cheie, dar vor contribui și la creșterea competitivității economice a țării pe termen lung.