- Scandalul Nordis: Marcel Ciolacu și lideri PSD implicați în zboruri private către destinații de lux
- Sondaj AtlasIntel: Elena Lasconi are șanse mari să intre în turul 2
- Impactul consumului de zahăr în primii ani de viață asupra sănătății pe termen lung
- Educația digitală în școli
- Cum influențează contraceptivele creierul?
Tronsonul A7 Buzău Nord – Râmnicu Sărat intră în trafic cu 4 luni înainte de termen
Getting your Trinity Audio player ready...
|
Începând de joi, 21 noiembrie 2024, ora 16:00, circulația pe 30,8 kilometri din Lotul 2 al Autostrăzii A7 Buzău-Focșani, între nodurile Buzău Nord (Vadu Pașii) și Râmnicu Sărat, va fi oficial deschisă. Acest tronson, construit de antreprenorul român UMB, a fost finalizat cu aproximativ 4 luni înainte de termenul contractual, stabilit pentru aprilie 2025.
- Durata execuției: lucrările au început în februarie 2023 și au fost realizate în timp record, cu o mobilizare impresionantă a 650 de muncitori și 210 utilaje.
- Valoare: 1,32 miliarde lei (fără TVA).
- Progres: Lucrările sunt finalizate în proporție de 90%, fiind conforme cu toate standardele de calitate.
Deschiderea acestui tronson reprezintă un pas semnificativ pentru infrastructura rutieră din România, completând rețeaua A7 și aducând un nou nivel de conectivitate între regiunile Moldovei și restul țării.
Lotul 1 – conexiunea parțială
Deși în comunicările oficiale se menționează și Lotul 1 (Buzău Nord – DN2B), în teren situația este diferită:
– Kilometri deschiși: Lotul 1 nu include kilometri efectivi de autostradă, ci doar o conexiune temporară între A7 și DN2, funcționând ca o centură locală pentru Vadu Pașii, Băjani și Focșănei.
– Stadiu al lucrărilor: Podul peste Râul Buzău, parte din acest lot, este încă în stadiul de armare și turnare a plăcii de suprabetonare.
Perspective pentru secțiunea Sibiu-Pitești
În paralel, lucrările avansează pe autostrada Sibiu-Pitești, unde tunelurile Daniela și Alina au atins peste 2000 de metri de foraje. Secretarul de stat Ionel Scrioșteanu a anunțat progrese importante, inclusiv în turnarea betonului final al structurii de rezistență.