- Casa din Home Alone a fost vândută chiar în preajma sărbătorilor
- Marcel Ciolacu explică zborurile private: „Am plătit din banii mei personali, nu din bani publici”
- Crăciunul: Istorie, Tradiții și Semnificații Profunde
- Nicușor Dan: „Să facem ce știm că trebuia făcut de 35 de ani”
- Atac masiv asupra Ucrainei în ziua de Crăciun
The Social Dilemma, documentarul care ne arată cum suntem manipulați de rețelele sociale
Un documentar lansat recent pe platforma de streaming Netflix, „The Social Dilemma” („Dilema Socială), analizează efectele „abrazive ” ale platformelor de social media asupra societății moderne.
Filmul a fost regizat de Jeff Orlowski, cunoscut și pentru alte documentare despre mediu precum „Chasing Ice” (2012) și „Chasing Coral” (2017). „The Social Dilemma” pune întrebări despre problemele care au apărut odată cu social media, de la capitalismul de supraveghere până la dependența produsă și impactul său asupra sănătății mintale.
Noul documentar Netflix urmărește o familie cu adolescenți care devin tot mai dependenți de platformele de socializare online. Această poveste este intercalată cu știri și interviuri cu experți și foști angajați ai companiilor de tehnologie precum Google, Facebook, Youtube, Apple, Twitter și altele.
Dacă nu plătești pentru un produs, TU ești produsul
„Așadar, după cum știi, Facebook, Snapchat, Twitter, Instagram, Youtube, companiile acestea, modelul lor de afaceri este să îi țină pe oameni lipiți de ecran”, spune Tristan Harris, fost angajat la Google și co-fondator la organizația nonprofit Centrul pentru Tehnologie Umană.
De la începutul documentarului, facem cunoștință cu persoanele pe care le vom vedea în următoarele 89 de minute, academicieni și anchetatori, de la Shoshana Zuboff de la Harvard și Anna Lembke de la Programul pentru Medicina Dependenței de la Stanford, până la foști angajați ai companiilor din Silicon Valley.
Documentarul analizează pericolele existente și cele iminente cauzate de aceste platforme, de la cele individuale la cele asupra întregii societăți.