Taylor Swift a devenit miliardară

Getting your Trinity Audio player ready...

Turneul “Eras” al lui Taylor Swift a propulsat-o în rândul miliardarilor, conform unui nou raport publicat de Bloomberg, făcând-o astfel una dintre puținii artiști care și-au construit o avere de zece cifre aproape exclusiv din muzica lor.

Cel mai recent raport privind averea artistei în vârstă de 33 de ani susține că aceasta, care a stabilit recorduri la box office cu filmul concertului său “Eras” (încasări de 92,8 milioane de dolari în primul weekend) și se așteaptă să domine din nou topurile în acest weekend cu re-lansarea albumului său din 2014, “1989”, are acum o avere netă de aproximativ 1,1 miliarde de dolari.

Această creștere spectaculoasă a fost realizată datorită turneului său de succes, care și-a încheiat seria de concerte în SUA în august și va începe o etapă internațională extinsă luna viitoare. Conform analizei Bloomberg News, cele 53 de concerte din turneul din SUA au adăugat 4,3 miliarde de dolari la produsul intern brut al țării.

Bloomberg a numit această analiză “conservatoare”, bazându-se doar pe “active și venituri care au putut fi confirmate sau urmărite din cifrele publice”. Calculul a luat în considerare valoarea estimată a celor cinci case ale sale (110 milioane de dolari) și catalogul muzical (400 de milioane de dolari pentru muzica lansată din 2019), unele dintre acestea fiind revendicate printr-un proces elaborat de reînregistrare; veniturile din acordurile de streaming (120 de milioane de dolari de la YouTube și Spotify), vânzările de muzică (80 de milioane de dolari), biletele la concert și marfa (370 de milioane de dolari).

Se estimează că turneul “Eras”, un mega-concert de peste 44 de piese care a durat aproape trei ore și jumătate, a generat peste 700 de milioane de dolari din vânzările de bilete până în prezent, și asta înainte de cele 89 de date internaționale. Profitul ei înainte de taxe din turneul “Eras”, până în prezent, este de aproximativ 225 de milioane de dolari – aproape dublu față de turneul ei “Reputation” din 2018.