- Autoritatea de concurență din Marea Britanie acuză Google de tactici anticoncurențiale pe piața de publicitate
- Progrese semnificative în înțelegerea depresiei
- Salvarea pădurilor presupune mai mult decât a planta copaci
- Sérgio Mendes, legenda braziliană a bossa nova, a murit la vârsta de 83 de ani
- Cel mai rapid supercomputer din lume își depășește limitele
Sub conducerea lui Nicușor Dan, Primăria București impune cenzura în domeniul artelor
Pe data de 22 iulie 2021, artistul Genu Berlo a deschis expoziția intitulată Time Rush la galeria de la parterul Palatului Brâncovenesc, însă instituția condusă de Geani Dinu, consilier personal (din partea PNL) al primarului general, detașat director interimar la Palatele Brâncovenești, descoperă că expoziția “ar leza credința vizitatorilor”.
Într-un schimb de note interne conducerea Centrului de Cultură “Palatele Brâncovenești” face o întreagă analiză asupra modului în care se exprimă artistul Genu Berlo care își inspiră lucrarea din tema pictorului rus Andrei Rubliov și constată că artistul român a preluat “tema iconografică a Sfintei Treimi a pictorului medievist rus Andrei Rubliov, într-o poziție nefirească, adică cu chipurile îngerilor cu fața în jos”.
Analiza directorului interimar de la Palatul Brâncovenesc nu se oprește aici, “în considerarea faptului că, în reprezentarea originală, Tatăl este reprezentat de îngerul din stânga icoanei, asupra căruia sunt îndreptate privirile și care are în plan secund o construcție, simbol a Creației, simbol care lipsește din reprezentarea artistului Gelu Berlo. Mai mult, îngerul din centru reprezentării originale are ca element – simbol cupa, simbol care în reprezentarea artistului Genu Berlo este cu susul în jos, în acest fel simbolul Sfintei Euharistii fiind profanat și desacralizat.”
Ca și concluzie a întregii analize făcute de angajații Centrului de Cultură “Palatele Brâncovenești”, “reprezentarea artistului contemporan Genu Berlo, nu-și poate afla locul în spațiul expozițional”.
Referindu-se la această situație, artistul Genu Berlo precizează: “pe durata procesului de panotare, una dintre lucrările care compun expoziția, a generat un incident nedorit și nefondat. Mai exact, șefa serviciului Expoziții și Documentare a cerut în mod direct și fără a fi dispusă să asculte argumentele artistice, eliminarea lucrăriicu pricina din expoziție argumentând acest lucru prin faptul că, în calitate de creștin ortodox practicant și în numele altor creștini pacticanți, lucrarea lezează grav atât sensibilitatea dumneaei, cât și pe cea a comunității menționate. Consider că o astfel de abordare reprezintă un abuz, un act de cenzură neadmis, care limitează într-un mod intruziv libertatea de expresie artistică și creează un precedent periculos.”