- Ordinea internațională amenințată la un nivel nemaiîntâlnit de la Războiul Rece
- Sărbătoarea Sfinților Părinți Ioachim și Ana, 9 septembrie – protectorii familiei și născătorii Fecioarei Maria
- Începutul anului școlar 2024-2025, cu o structură modulară și vacanțe diversificate
- Autoritatea de concurență din Marea Britanie acuză Google de tactici anticoncurențiale pe piața de publicitate
- Progrese semnificative în înțelegerea depresiei
STB va moderniza 600 de autobuze vechi, care vor trece la o normă de poluare Euro 6
Societatea de Transport București (STB) are începând cu data de 15 noiembrie un nou director general, care a anunțat că are în plan modernizarea a 600 de vehicule prin transformarea lor în autobuze propulsate cu GNC, cu normă de poluare Euro 6. În prezent acesta au o normă de poluare Euro 3.
La finalul ședinței Comitetului Director, noul director general Mihai Petcu a efectuat o cursă test cu primul autobuz STB SA omologat cu alimentare GNC – Euro 6.
“STB SA și partenerii săi au realizat primul autobuz din Europa modernizat, prin transformarea motorului cu alimentare Diesel și normă de poluare Euro 3, în alimentare cu gaz natural comprimat (GNC) și normă Euro 6”, se arată în comunicatul STB.
Conform sursei citate, STB vrea să modernizeze 600 de vehicule din parcul circulant, transformându-le în autobuze propulsate cu GNC, cu normă de poluare Euro 6.
Prin acest proiect, vor fi reduse emisiile poluante, dar se va realiza și înnoirea parcului de vehicule.
Proiectul mai are în vedere transformarea a încă 150 de autobuze Mercedes vechi în troleibuze, precum și extinderea rețelei de transport în zonele deficitare: Gara de Nord, Bd. Ion Ionescu-Sisești, Berceni.
“Astfel, pentru prima dată la nivel european, sute de autobuze cu normă de poluare Euro 3 din flota STB SA vor fi transfomate în autobuze alimentate cu GNC, Euro 6, pentru a se alinia standardelor europene și Directivei Parlamentului European privind promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante și eficiente din punct de vedere energetic. Acest prim autobuz a fost omologat la Registrul Auto Român, unde a fost testat de specialiști pentru a putea intra în circulație”, adaugă reprezentanții STB.
În privința costurilor consumului, motorul are avantaje deosebite, gazul natural fiind mult mai ieftin decât carburanții lichizi.
Autobuzul va rămâne în circulație pentru testare și monitorizare, iar în funcție de rezultate, executantul acestuia va continua să facă reglaje pentru optimizarea randamentului și a consumului, împreună cu firmele colaboratoare în proiect.
De asemenea, începând de duminică, 15 noiembrie 2020, încă 17 autobuze Mercedes Citaro Hybrid vor circula pe linia 605 care face legătura între zona centrală a Capitalei și Cartierul Băneasa, la intervale de succedare cuprinse intre 7-10 minute în perioada orelor de vârf. În prezent, autobuzele hibrid se mai află în circulaţie şi pe liniile 133, 123, 131, 105 și 178.