- Autoritatea de concurență din Marea Britanie acuză Google de tactici anticoncurențiale pe piața de publicitate
- Progrese semnificative în înțelegerea depresiei
- Salvarea pădurilor presupune mai mult decât a planta copaci
- Sérgio Mendes, legenda braziliană a bossa nova, a murit la vârsta de 83 de ani
- Cel mai rapid supercomputer din lume își depășește limitele
Spectacolul Chanel’s couture dominat de sacouri și jackete
Getting your Trinity Audio player ready...
|
În imaginația populară, Chanel reprezintă un simbol al clasicului bun gust francez – însemnând că asociem stilului parizian o estetica sobră și discretă . Principiile modei pariziene moderne au început cu, Chanel – rochia neagră simplă, bluza marină cu dungi, pantoful de balet, sacoul scurt de tip bouclé.
Însă, chiar și o privire sumară în orice vitrină Chanel dezvăluie o influență mai subversivă în still. Criticii Virginiei Viard, directorul creativ al Chanel, o acuză pentru ceea ce ei consideră că sunt abateri în kitsch și ciudățenii, însă aceste schimbări de direcție au fost întotdeauna parte a universului Chanel.
Gabrielle (“Coco”) Chanel, epitomul șic-ului monocromatic în fotografiile sale, avea obiceiul să introducă mici diversiuni în colecțiile sale ulterioare, așa cum demonstrează unele costume de tweed în culori stridente din anii ’60 și ’70 și rochii de bal cu culori în curcubeu din expoziția blockbuster actuală Chanel de la V&A.
În acest spectacolul Chaneldin aceată primăvară și-au făcut loc și lenjeriile strălucitoare albe, pe care fiecare model le-a purtat, creând mai multă confuzie a stilului. Viard spune că această prezentare a fost inspirată de lumea baletului – o tradiție declanșată acum un secol când Coco Chanel a colaborat cu Ballets Russes, nefiind ușor de purtat. Margaret Qualley, talentata actriță fiică a Andiei MacDowell, recent văzută pe ecrane interpretând o tânără mamă singură defavorizată, aparent destinată să-și petreacă viața ca o femeie de serviciu suprasolicitată și subplătită în serialul TV Maid, a deschis spectacolul având sarcina suplimentară de a face apetisantă o pereche de dresuri groase cu finisaj sateen și o guleră.
Tot acest elasten alb a creat un fundal puternic pentru sacouri, care au venit în orice variantă pe care un client Chanel ar putea-o dori, de la jachete-căciulă până la blazere mi-jos pe șolduri. Catherine Walker, regretata designeră, una dintre favoritele prințesei Diana, a demonstrat odată cantitatea de muncă care diferențiază o manșetă de couture perfect realizată – una care atârnă perfect dreaptă, fără nici o cută de la umăr până la manșetă – de o manșetă obișnuită.
Suficient să spunem că aceste mâneci Chanel au trecut testul. Sacouri-rochii cu decolteu în formă de scoică, “chore-jackets” împodobite cu mărgele argintii și jachete transparente compuse din flori de mătase chiffon – în definitiv, clienții vor aprecia aceste sacouri
Fiind în mijlocul sezonului premiilor, cu Chanel expunânduși oferta pentru nominalizați, au fost, evident, și momente tipice pentru covorul roșu. Rochiile superbe din tul într-o nuanță delicată de roz de balerină ar putea atrage atenția lui Margot Robbie, ambasadoarea Chanel fiind departe de rozul Barbie, chiar dacă pare angajată în tema Mattel pentru restul sezonului.
Sursă foto: The Telegraph