- Autoritatea de concurență din Marea Britanie acuză Google de tactici anticoncurențiale pe piața de publicitate
- Progrese semnificative în înțelegerea depresiei
- Salvarea pădurilor presupune mai mult decât a planta copaci
- Sérgio Mendes, legenda braziliană a bossa nova, a murit la vârsta de 83 de ani
- Cel mai rapid supercomputer din lume își depășește limitele
SinCronic 2017 – vernisaj la Galateea Contemporary Art
Galeria Galateea Contemporary Art (Calea Victoriei 132), în parteneriat cu Asociaţia UMA ED ROMÂNIA, organizează trei vernisaje ale expoziţiei „SinCronic 2017 | Practici colaborative în arta contemporană“, începând cu vineri seară, la ora 19.00.
Proiectul SinCronic a fost conceput anul trecut ca un laborator experimental intensiv de artă colaborativă în medii dificile de expresie. În spaţiul Galateea Contemporary Art, curatorul Igor Mocanu ne propune o nouă abordare a acestui proiect: Structură 2 (criterii conceptuale şi formale finale, post factum), instalaţia multimedială fiind reconfigurată într-un maraton expoziţional: ceramică sculpturală, sunet, arta foto-video, artist şi vizitator.
VERNISAJ I: 13 ianuarie, ora 19.00 Georgiana Cozma | Oana Florică | Matei Dumitrescu
VERNISAJ II: 21 ianuarie, ora 19.00 Elena Ilash | Liliana Marin | Georghe Fărcaşiu | Lucian Ţăran
VERNISAJ III: 28 ianuarie, ora 19.00 Iliya Yankov | Iulian Vârtopeanu | Vasile Călin Filip
„Tradiţional, în cultura autohtonă, ceramiştii au încercat să lucreze împreună cu sculptorii de puţine ori, şi asta cu precădere în cadrul taberelor de creaţie de la Medgidia din anii ’70-’80, raportul dintre aceştia fiind unul oarecum problematic. De altfel, a fi prea sculptural, prea obiectual şi mai puţin decorativ a fost dintotdeauna un cap de acuzare adus ceramiştilor, după cum decorativismul sculpturii a fost pus mai mereu pe seama până nu demult numitelor „arte ale focului”. Astăzi, când ambele medii cooperează deja cu „noile” media, începând cu fotografia, sunetul şi filmul, şi terminând cu performance-ul conceptual, o reîntoarcere la raporturile lucrului colectiv anterior este cu atât mai provocatoare, cu cât împrumută ceva şi din morfosintaxa reconstituirii sau a reenactment-ului.” Igor Mocanu, curator.