Sean “Diddy” Combs, unul dintre cei mai influenți moguli ai industriei muzicale, se află în prezent în arest, așteptând procesul pentru trafic de persoane și crimă organizată. Totodată, el se confruntă cu numeroase procese civile care îl acuză de agresiuni sexuale, consum de droguri și acte de violență desfășurate la petrecerile sale și în studioul casei sale de discuri, Bad Boy Records.
Într-o investigație realizată de BBC, peste 20 de foști angajați ai casei de discuri, printre care producători, asistenți și directori executivi, au povestit pentru prima dată despre comportamentul alarmant al lui Combs în perioada de ascensiune a labelului, în anii ’90.
O amenințare sinistră: “Aș putea să angajez pe cineva să te omoare”
Daniel Evans, fost executiv la Bad Boy Records între 1994 și 1997, își amintește o amenințare directă pe care Combs i-ar fi adresat-o unui coleg:
“Am atâția bani acum încât aș putea să angajez pe cineva să te omoare și nimeni nu ar ști. Nimeni nu te-ar căuta. Nimeni nu ar ști nimic.”
Această amenințare a fost făcută în 1997, la sediul Bad Boy Records din New York, la scurt timp după ce Combs primise un bonus de 6 milioane de dolari pentru succesul casei de discuri, care avea artiști de top precum The Notorious B.I.G.
Un imperiu în ascensiune și o putere tot mai mare
Lansat în 1993, Bad Boy Records l-a transformat pe Combs într-un milionar peste noapte, consolidându-i influența în industria muzicală și divertisment. În scurt timp, și-a extins afacerile în modă, băuturi alcoolice și chiar în televiziune.
Cu toate acestea, foști angajați povestesc despre o atmosferă de lucru toxică, în care Combs devenea tot mai autoritar și abuziv.
“Era muncitor, dar avea și o atitudine de copil răsfățat. Bătea cu pumnii în birou și urla când nu obținea ce voia”, spune Jimmy Maynes, un fost colaborator.
În 1995, Daniel Evans își amintește un moment tulburător din Daddy’s House, studioul Bad Boy Records din New York:
“Mă pregăteam să plec acasă și îmi căutam jacheta. Am deschis ușa și l-am văzut pe Puffy având relații sexuale cu o tânără. Mi-a strigat să plec. Nu părea beat, dar fata era foarte tăcută, nu spunea nimic. Acum mă întreb dacă era sub influența drogurilor.”
Relațiile de putere și tratamentul femeilor
Felicia Newsome, managerul studioului Daddy’s House între 1994 și 2000, susține că comportamentul abuziv față de femei era obișnuit în industria muzicală la acea vreme.
“Odată, Puffy era în lenjerie intimă cu două femei în studio și a cerut unui angajat să-i aducă prezervative. I-am spus să nu mai ceară asta niciodată”, povestește ea.
Conform altor foști angajați, banii companiei erau folosiți pentru a plăti zboruri și cazare pentru femei aduse special pentru sex.
“Dacă aveau o ‘specialitate’, erau aduse cu avionul. Costurile erau trecute ca ‘cheltuieli de călătorie’”, explică Evans, care gestiona bugetele casei de discuri.
Acuzațiile de agresiune sexuală și procesul care urmează
Mai multe femei l-au acuzat pe Combs de drogare și agresiune sexuală în studioul său. Printre ele se află Crystal McKinney, un model care susține că artistul a drogat-o și a agresat-o în 2003.
O altă femeie afirmă că, în același an, a fost violată în grup de Combs și doi asociați, la vârsta de 17 ani.
Avocații lui Combs neagă acuzațiile și susțin că acestea sunt “lipsite de merit”, adăugând că artistul așteaptă cu încredere procesul pentru a-și dovedi nevinovăția.
O cultură a excesului și a puterii absolute
În anii 2000, studioul Daddy’s House devenise un epicentru al exceselor. Foști angajați spun că Combs intra în studio cu alai de oameni și femei, cerând valize pline cu vodcă Ciroc.
“În acea perioadă, era sex, droguri și rock’n’roll în toată regula”, spune un fost director.
Într-o fotografie folosită ca probă într-un proces, Combs apare alături de o adolescentă de 17 ani, care susține că a fost violată de el în acea perioadă.
Momentul decisiv: violența asupra Cassandrei Ventura
Daniel Evans spune că a început să creadă acuzațiile abia după ce a văzut înregistrarea video din 2016, în care Combs o lovea violent pe Cassie Ventura, fosta lui parteneră.
“Nu e prima dată când văd această furie. E același bărbat care și-a amenințat un angajat în 1997. Mă întreb, s-a schimbat vreodată?”
Sean “Diddy” Combs, omul care și-a schimbat identitatea de mai multe ori – de la Puff Daddy, P. Diddy, Diddy, până la Love – se află acum în fața celei mai mari provocări a vieții sale.
Procesul său este programat pentru mai 2025, iar foștii săi colaboratori și angajați se întreabă acum cine a fost, de fapt, adevăratul Sean Combs.
“Poți crede că e doar un om dezgustător. Dar poate că banii doar i-au oferit libertatea de a fi exact cine a fost dintotdeauna”, concluzionează Jimmy Maynes.
Descoperă mai multe la Radio Clasic FM
Abonează-te ca să primești ultimele articole prin email.