Săptămâna Modei de la Londra sărbătorește 40 de ani de inovație în modă și sustenabilitate

Getting your Trinity Audio player ready...

London Fashion Week (LFW) revine în forță, marcând 40 de ani de activitate printr-un spectacol care pune în lumina reflectoarelor peste 250 de designeri. Parte din cele Patru Mari Săptămâni ale Modei alături de New York, Milano și Paris, LFW este recunoscută la nivel global ca un eveniment major în industrie.

Evenimentul a fost inițiat de Lynne Franks, o expertă în PR, care a dorit să promoveze talentul britanic în modă, inclusiv pe cei mai tineri designeri și modele. Prima ediție a avut loc pe peluza din fața Institutului Commonwealth, actualul Muzeu al Designului din Holland Park, Londra. În anii următori, Săptămâna Modei de la Londra s-a mutat la Duke of York’s Barracks și ulterior la Olympia, atrăgând nume mari precum Prințesa Diana, Boy George și Madonna.

Naomi Campbell și Kate Moss, devenite ulterior vedete internaționale, și-au făcut debutul pe podiumul de la LFW între 1988 și 1989. În anii ’90, recesiunea a redus finanțarea, dar în 1993, Consiliul Britanic al Modei a lansat programul NexGen, oferind sprijin financiar tinerilor designeri, printre care s-a numărat și Alexander McQueen.

Mesaj puternic despre sustenabilitate

Cu ocazia aniversării de 40 de ani, London Fashion Week a lansat un mesaj puternic despre sustenabilitate, prezentând pe podium haine second-hand. Evenimentul a fost organizat în colaborare cu eBay și a inclus piese din arhivele anilor trecuți. După spectacol, aceste piese au fost puse în vânzare online.

Modelul Leomie Anderson, co-prezentatoarea evenimentului, a susținut importanța modei sustenabile, spunând că “percepția oamenilor despre moda second-hand ar trebui să fie că, dacă un obiect arată bine, merită să-l cumperi”. Anderson a subliniat că hainele vintage nu doar că sunt mai prietenoase cu mediul, dar de multe ori au o calitate superioară față de produsele din fast fashion.

Apelul global și viitorul modei britanice

Deși London Fashion Week își sărbătorește longevitatea, există îngrijorări cu privire la pierderea influenței globale. Unii designeri britanici, cum ar fi Victoria Beckham și Craig Green, au ales să își prezinte colecțiile la Paris sau Milano. Milan Fashion Week câștigă tot mai mult teren datorită stimulentelor fiscale și a vizelor pentru lucrătorii digitali, atrăgând designeri din întreaga lume.

Cu toate acestea, nume de marcă precum Burberry, Erdem și JW Anderson rămân fidele Londrei, iar brandul indie Puppets & Puppets își face debutul pe podiumul londonez în acest sezon. În plus, Consiliul Britanic al Modei continuă să sprijine tinerele talente prin programul NewGen, oferindu-le oportunități de expunere și spații noi pentru prezentări.