- Autoritatea de concurență din Marea Britanie acuză Google de tactici anticoncurențiale pe piața de publicitate
- Progrese semnificative în înțelegerea depresiei
- Salvarea pădurilor presupune mai mult decât a planta copaci
- Sérgio Mendes, legenda braziliană a bossa nova, a murit la vârsta de 83 de ani
- Cel mai rapid supercomputer din lume își depășește limitele
România, pe ultimul loc în Europa în ceea ce privește abilitățile angajaților de a folosi un calculator
Pandemia a grăbit digitalizarea serviciilor publice, dar chiar și așa, România rămâne pe ultimul loc în Uniunea Europeană în ceea ce privește abilitățile angajaților de a folosi un calculator. Mai bine de o treime dintre angajați au doar cunoștiințe elementare. Asta nu i-a împiedicat pe unii dintre angajații de la stat să fie recompensați ani de zile cu un spor consistent pentru munca la calculator, lucru care l-a luat prin surprindere inclusiv pe premierul Florin Cîțu.
Avem cei mai mulți IT-iști din Europa Centrală și de Est, dar asta nu ne ajută nici în ziua de azi să găsim antidotul dosarului cu șină. El e sfânt atunci când ajungem la administrațiile publice. Unul dintre motive e că România e codașa Uniunii Europene la competențele digitale ale angajaților. Fruntași la acest capitol sunt elvețienii. Aici, aproape 40% dintre angajații de la stat știu să folosească calculatorul.
Un alt paradox în ceea ce privește țara noastră îl reprezintă faptul că avem cea mai bună conexiune la internet din lume, însă două din 10 persoane, cu vârsta cuprinsă între 16 și 74 de ani, nu au folosit niciodată internetul, iar cei mai mulți români care nu se conectează la internet sunt din județele din sud-estul țării, potrivit unui raport al unei companii de consultanță..
Rețelele sociale și apelurile video sunt principalele motive pentru care apelăm la internet. Utilizarea serviciilor bancare online, a cumpărăturilor sau citirea știrilor sunt activitățile cele mai scăzute pe internet, nu doar în România, ci și în rândul celorlalți cetățeni din țările membre UE.
În România, competențele digitale sunt de nivel elementar. Toate acestea sunt efectul faptului că educația digitală în România nu se predă temeinic la școală, iar firmele investesc în cursuri de pregătire foarte rar.