- Autoritatea de concurență din Marea Britanie acuză Google de tactici anticoncurențiale pe piața de publicitate
- Progrese semnificative în înțelegerea depresiei
- Salvarea pădurilor presupune mai mult decât a planta copaci
- Sérgio Mendes, legenda braziliană a bossa nova, a murit la vârsta de 83 de ani
- Cel mai rapid supercomputer din lume își depășește limitele
România în Top 4 țări europene unde copiii petrec cei mai mulți ani în învățământul obligatoriu
Getting your Trinity Audio player ready...
|
BUCUREȘTI – România se situează printre primele patru țări europene în ceea ce privește durata învățământului obligatoriu. Conform unui raport recent publicat de rețeaua europeană Eurydice, copiii români încep grupa mare, care este obligatorie, la vârsta medie de 5 ani și finalizează liceul la 18 ani. Acest lucru înseamnă că tinerii români petrec 13 ani în sistemul de învățământ obligatoriu, o durată comparabilă cu cea din Belgia și Ungaria.
Franța se remarcă ca fiind singura țară europeană unde copiii petrec chiar mai mult timp în învățământul obligatoriu, respectiv 15 ani, începând de la vârsta de 3 ani. Pe de altă parte, în majoritatea sistemelor europene, învățământul obligatoriu se încheie la vârsta de 16 ani.
În contextul european, cel mai frecvent, învățământul obligatoriu începe atunci când copiii ating vârsta de 6 ani. Există, totuși, 15 sisteme în care acesta începe la 5 ani, iar în doar cinci sisteme, învățământul începe chiar mai devreme.
Raportul Eurydice evidențiază și situații specifice din diferite țări europene. De exemplu, în Ungaria, copiii petrec 13 ani în școală, însă învățământul obligatoriu începe la 3 ani și se încheie la 16 ani. În Franța, intervalul de învățământ obligatoriu este de 15 ani, începând de la 3 ani și terminându-se la 18 ani. Pe de altă parte, țări precum Albania, Bosnia-Herțegovina, Croația, Estonia și altele au o durată mai scurtă a învățământului obligatoriu.
Aceste date subliniază importanța pe care diferite țări europene o acordă educației și formării tinerilor lor, precum și variațiile existente în ceea ce privește durata și structura învățământului obligatoriu.