- Autoritatea de concurență din Marea Britanie acuză Google de tactici anticoncurențiale pe piața de publicitate
- Progrese semnificative în înțelegerea depresiei
- Salvarea pădurilor presupune mai mult decât a planta copaci
- Sérgio Mendes, legenda braziliană a bossa nova, a murit la vârsta de 83 de ani
- Cel mai rapid supercomputer din lume își depășește limitele
Retrospectivă John Cassavetes @ AIFF
Filme ale regizorului John Cassavetes vor fi prezentate în cadrul unei retrospective ce îi este dedicată artistului, la American Independent Film Festival, care se desfăşoară la Bucureşti între 27 aprilie şi 3 mai, informează un comunicat al organizatorilor.
Cinefilii bucureşteni vor avea ocazia să vadă filmele “Shadows” (1959), “Faces” (1968), “A Woman Under the Influence” (1974), “The Killing of a Chinese Bookie” (1976) şi “Gloria” (1980). Peliculele vor fi prezentate de cineaşti sau critici de cinema, printre care Cristian Tudor Popescu, Ionuţ Mareş, Christian Ferencz-Flatz şi Andrei Tănăsescu.
Proiecţiile din “Retrospectiva Cassavetes” au loc la Cinema Muzeul Ţăranului şi accesul va fi liber în limita locurilor disponibile. Se pot face rezervări pe Eventbook.ro, anunţă organizatorii.
John Cassavetes este considerat unul dintre pionierii filmului american. Contemporan al “Nouvelle Vague”-ului francez, Cassavetes a redefinit cinematografia americană printr-o abordare onestă a cinema-ului, care a sfidat compromisul, alegând să exploreze adevărurile din spatele relaţiilor umane cu o curiozitate autentică şi incisivă. A fost nominalizat de trei ori la Premiile Oscar ca scenarist, actor şi regizor şi a primit Ursul de Aur la Berlin în 1984 pentru “Love Stream” şi Leul de Aur la Veneţia pentru “Gloria” în 1980.
Deşi activ ca actor în multe producţii hollywoodiene, John Cassavetes a căutat întotdeauna să exploreze posibilităţile actoriei şi regiei în cinematografia americană prin filme personale. Şi-a păstrat controlul creativ asupra filmelor prin autofinanţare, atrăgându-şi prietenii actori în experimentele sale cinematografice şi folosindu-se de locaţii precum casa proprie sau cea a soţiei, actriţa Gena Rowlands. Bazându-se pe interpretări improvizate şi pe un stil cinematografic fluid, filmele sale sunt construite în jurul unor personaje complexe din punct de vedere psihologic, jucate cu naturalism de apropiaţi de ai săi ca Gena Rowlands sau Peter Falk.