- Blocaj în negocierile pentru formarea noului guvern
- La 35 de ani de la Revoluție, dosarul crimelor din acele zile zace în justiție
- Klaus Iohannis, de Ziua Victoriei Revoluției – „România este într-un moment de cumpănă"
- Elenei Lasconi: „România trebuie să se desprindă de un sistem corupt și să aleagă drumul drept”
- Atac tragic la târgul de Crăciun din Magdeburg
Reduceri de personal și închidere de unități în industria mașinilor electrice
Getting your Trinity Audio player ready...
|
Northvolt, unul dintre cei mai importanți producători de baterii pentru vehicule electrice din Europa, a anunțat luni că are în vedere reducerea forței de muncă și închiderea uneia dintre fabricile sale. Compania, cu sediul în Stockholm, Suedia, a declarat că va începe discuții cu partenerii și investitorii pentru a asigura continuitatea unei fabrici din Polonia, conform CNBC.
Northvolt, specializată în producția de baterii litiu-ion pentru industria auto, colaborează cu mari producători europeni precum Volkswagen și Volvo. Cu toate acestea, compania se confruntă cu presiuni financiare, având în vedere mediul macroeconomic provocator și reevaluarea priorităților sale pe termen scurt.
„Trebuie să luăm câteva decizii dificile cu privire la dimensiunea forței noastre de muncă, pentru a se potrivi nevoilor unei dimensiuni reduse de operațiuni”, a declarat Northvolt într-un comunicat. Deși nu au fost oferite detalii exacte despre numărul de locuri de muncă afectate, compania a subliniat că nu s-au luat încă decizii finale și că va continua discuțiile constructive cu sindicatele pentru a minimiza nevoia de concedieri.
Presiuni economice și dificultăți în livrările de baterii
Peter Carlsson, CEO și co-fondator al Northvolt, a explicat că reevaluarea strategiei companiei vine într-un context economic dificil. „Oricât de dificil va fi, concentrarea asupra activității noastre de bază ne deschide calea pentru a construi o bază puternică pe termen lung pentru creștere, care să contribuie la ambițiile occidentale de a stabili o industrie a bateriilor autohtonă”, a declarat Carlsson.
Northvolt s-a confruntat cu provocări multiple în ultimele luni, inclusiv o scădere a cererii în industria vehiculelor electrice. Înmatriculările de vehicule electrice în Europa au scăzut cu 3% în luna mai comparativ cu anul precedent, conform datelor publicate de Observatorul European al Combustibililor Alternativi. De asemenea, înmatriculările de vehicule hibride plug-in au scăzut cu 10%.
Un alt obstacol major pentru Northvolt a fost anularea unui contract important cu BMW, evaluat la 2 miliarde de euro. BMW, anterior unul dintre partenerii cheie ai companiei, a renunțat la acordul pentru livrarea de baterii EV începând din 2024, invocând incapacitatea Northvolt de a livra produsele la timp.
Cu toate aceste dificultăți, Northvolt rămâne unul dintre jucătorii importanți în industria europeană de baterii, iar deciziile strategice anunțate ar putea reprezenta un pas necesar pentru consolidarea pe termen lung a companiei.