- Autoritatea de concurență din Marea Britanie acuză Google de tactici anticoncurențiale pe piața de publicitate
- Progrese semnificative în înțelegerea depresiei
- Salvarea pădurilor presupune mai mult decât a planta copaci
- Sérgio Mendes, legenda braziliană a bossa nova, a murit la vârsta de 83 de ani
- Cel mai rapid supercomputer din lume își depășește limitele
Prinţul Charles a vizitat Teatrul Naţional Bucureşti
Prinţul Charles de Wales a vizitat, vineri, la prânz, timp de o oră, Teatrul Naţional Bucureşti, el asistând şi la un spectacol care a durat 35 de minute, în restul vizitei întreţinându-se cu actorii şi angajaţii instituţiei.
Prinţul Charles a fost întâmpinat, la intrarea în TNB, de directorul instituţiei, Ion Caramitru, cel care l-a invitat prima dată în România, în 1997, în calitate de ministru al Culturii, invitaţie care s-a concretizat în prima vizită oficială a Alteţei Sale, în 1998.
Directorul TNB, Ion Caramitru, a precizat, după încheierea vizitei de acum a prinţului Charles, că aceasta a fost mult mai spectaculoasă. Şi atunci, ca şi acum, a rememorat Caramitru, Prinţul Charles a vizitat TNB şi a asistat la un spectacol.
„Acum, într-o vizită mult mai spectaculoasă, timp de un ceas, în Teatrul Naţional, în afară de vizita imobilului şi a sălilor importante, (prinţul Charles, n.r.) a asistat la un spectacol care a durat 35 de minute cu artişti tineri ai TNB, cu momente diferite din mai multe spectacole, cu Dan Puric, cu trupa lui care a făcut un moment de step, cu formaţia lui Emy Drăgoi, care cântă în TNB la spectacolul Magic National, cu mine spunând ceva în engleză – Sorescu şi Eminescu, cu Anca Sigartău care a cântat româneşte, cu cei trei tineri artişti care sunt angajaţi ai TNB, se numesc <ArtOrchestra>, şi care au făcut momente din <Angajare de clovn>”, a spus Ion Caramitru.
Potrivit lui Ion Caramitru, prinţul Charles a vizitat foaierul sălii mari, sala mare, atelierul de tâmplărie, unde s-a întreţinut cu muncitorii de acolo, un decor montat în sala „Pictură”, foaierele care sunt transformate în galerii de artă şi a intrat în zona prin care intră şi artiştii în sala Studio, care era poziţionată ca sală arenă.
„A fost o vizită de un ceas foarte plină. A discutat cu muncitorii de la scenă, cu muncitorii de la atelier, cu actorii, cu absolut toată lumea. Ştiu că a fost ieri la muzeul Satului. A văzut, cred, tot ce era de văzut în Bucureşti, la modul preţios şi semnificativ. Mi se pare o vizită extrem de bine organizată.
Cadoul nostru, realizat de o colegă care lucrează la atelierul de butaforie, este o reprezentare a unei orchestre populare făcută din papier mache, cum se numeşte, care este materialul de bază în butaforie, deci hârtie impregnată şi sculptată cu mâna, a unei formaţii de muzică populară”, a mai spus Ion Caramitru.