- Autoritatea de concurență din Marea Britanie acuză Google de tactici anticoncurențiale pe piața de publicitate
- Progrese semnificative în înțelegerea depresiei
- Salvarea pădurilor presupune mai mult decât a planta copaci
- Sérgio Mendes, legenda braziliană a bossa nova, a murit la vârsta de 83 de ani
- Cel mai rapid supercomputer din lume își depășește limitele
Primul raport oficial în cazul prăbușirii avionului Ethiopian Airlines. Ce ar fi provocat accidentul aviatic
Piloții avionului prăbușit în Etiopia au respectat „în mod repetat” procedurile recomandate de Boeing atunci când au pierdut controlul aeronavei, arată primul raport oficial în cazul avionului Ethiopian Airlines, citat de BBC News.
În ciuda eforturilor depuse, piloții „nu au reușit să prea controlul aeronavei”, a precizat ministrul etiopian al Transporturilor. Zborul ET302 s-a prăbușit la șase minute de la decolarea de pe aeroportul din Addis Abeba, iar toți cei 157 de oameni aflați la bord au murit în accidentul aviatic de luna trecută.
„Echipajul a pus în aplicare în mod repetat toate procedurile de siguranță recomandate de Boeing, dar nu au reușit să mai preia controlul avionului. Din nefericire, piloții nu au putut redresa avionul după ce aparatul de zbor s-a înclinat cu botul în jos”, a spus ministrul Transporturilor.
CEO-ul companiei Ethiopian Airlines a lăudat „profesionalismul de mare calitate” al piloților și a spus că este „mândru de modul în care au acționat aceștia”.
Zilele trecute, Wall Street Journal cita surse din interiorul anchetei care vorbeau despre acest raport preliminar. Raportul menționează că prăbușirea avionului ar fi fost provocată de o defecțiune a senzorilor, care au furnizat informații greșite sistemului MCAS de stabilizare în zbor. Drept urmare, sistemul MCAS a început să îndrepte avionul cu botul în jos, pentru a-l stabiliza. Piloții au respectat procedurile indicate de Boeing și au oprit sistemul MCAS, apoi au încercat să preia manual controlul aeronavei și să o ridice din picaj.
Însă pentru că nu au reușit să oprească avionul din cădere, piloții au reactivat sistemul MCAS, ceea ce a accentuat și mai mult înclinația avionului, care s-a prăbușit.
A fost a doua prăbușire a unui Boeing 737 MAX 8 în decurs de cinci luni, motiv pentru care toate modelele acestui avion sunt consemnate la sol, la nivel internațional.
Ce recomandă anchetatorii în raportul privind avionul prăbușit
Anchetatorii nu au identificat nicio avarie la senzorii avionului, care să fi contribuit la prăbușire avionului, pe 10 martie. De asemenea, nu a fost identificată nicio „problemă structurală de design”.
Anchetatorii au redactat două recomandări, pe baza analizei informațiilor adunate în timpul acestei investigații.
1. Din moment ce avionul a intrat în picaj, cu botul în jos, în mod repetat, se reocmandă ca sistemul de control automat al avionului să fie revizuit de producător.
2. Autoritățile din aviație trebuie să verifice dacă sistemul de control automat al aeronavei legat de manevrarea aeronavei în zbor a fost testat și revizuit de producător înainte de lansarea avionului pe piață.