- Ordinea internațională amenințată la un nivel nemaiîntâlnit de la Războiul Rece
- Sărbătoarea Sfinților Părinți Ioachim și Ana, 9 septembrie – protectorii familiei și născătorii Fecioarei Maria
- Începutul anului școlar 2024-2025, cu o structură modulară și vacanțe diversificate
- Autoritatea de concurență din Marea Britanie acuză Google de tactici anticoncurențiale pe piața de publicitate
- Progrese semnificative în înțelegerea depresiei
Primăria lui Robert Negoiță a cheltuit în 3 luni peste 3 milioane de lei pe propagandă
Getting your Trinity Audio player ready...
|
Primăria Sectorului 3, condusă de Robert Negoiță, a alocat suma de 3,1 milioane de lei (aproximativ 640.000 de euro) pentru publicitate și propagandă media în perioada august-octombrie 2023. Conform documentelor analizate de G4Media.ro, acești bani au fost cheltuiți pentru promovarea în diverse canale media și agenții de publicitate.
Banii provin dintr-un acord-cadru de 30 de milioane de lei, atribuit fără licitație în iulie de Primăria Sectorului 3, pentru promovarea investițiilor instituției, în special a proiectului Hala Laminor/Laminorul Urban. Surse politice sugerează că scopul real al acestor cheltuieli este creșterea vizibilității lui Robert Negoiță, luat în calcul de PSD ca posibil candidat la Primăria Generală a Capitalei în 2024.
Printre beneficiarii acestor fonduri se numără mai multe agenții și canale media, inclusiv Trustul Intact/Antena Group, care a primit peste o treime din totalul sumei achitate până acum. Alți beneficiari includ B1 TV, DBV Media House (Trustul Realitatea), Double Click Net (Ziarul Național), Editura Evenimentul și Capital, Finance Media și Jurindex Media (luju.ro), Gandul Media Network, Graffiti Red (Adevărul Holding), Media Cross Publishing, Media Gold, Press Media Electronic (dcnews.ro), Ridzone Computers (România TV), Saray Paper (Ziarul Puterea) și Soma Social.
Această cheltuială generoasă cu propaganda în presă ridică întrebări despre intențiile politice ale lui Negoiță și despre utilizarea fondurilor publice în scopuri de promovare personală, în contextul unui an preelectoral. De asemenea, situația reflectă dinamica actuală a politicii locale și naționale, cu PSD susținând oficial candidatura senatoarei Gabriela Firea pentru Primăria Capitalei, în timp ce imaginea acesteia a suferit recent datorită unor scandaluri și campanii de discreditare.
Această dezvăluire vine într-un moment în care posibilitatea candidaturii lui Negoiță a fost inclusă și într-un sondaj recent comandat de PNL, sugerând o competiție politică intensă pentru conducerea Capitalei.