Peste 3.000 de profesori solicită transferul gestionării burselor sociale către serviciile de asistență socială

Getting your Trinity Audio player ready...

Peste 3.000 de profesori din învățământul preuniversitar au semnat o petiție adresată Ministerului Educației, Ministerului Muncii, Familiei și Protecției Sociale, prin care solicită ca responsabilitatea întocmirii și gestionării dosarelor pentru bursele sociale ale elevilor să fie transferată de la diriginți și învățători către serviciile de asistență socială.

În textul petiției, cadrele didactice argumentează că această sarcină administrativă complexă și consumatoare de timp afectează actul educațional și solicită intervenția autorităților competente pentru a iniția modificările legislative necesare. „Solicităm transferarea atribuțiilor de întocmire și gestionare a dosarelor pentru bursele sociale ale elevilor către angajații serviciilor de asistență socială. Această schimbare va îmbunătăți atât calitatea actului educațional, cât și eficiența administrării burselor școlare”, se precizează în petiție.

În prezent, diriginții și învățătorii au sarcina de a pregăti dosarele pentru bursele sociale, activitate care necesită documentare și verificări detaliate și este percepută ca o presiune suplimentară. Semnatarii subliniază că această muncă birocratică afectează negativ timpul și atenția pe care cadrele didactice ar putea să le dedice activităților educative și sprijinului elevilor.

„Aceasta este o muncă suplimentară care pune o presiune semnificativă asupra cadrelor didactice, forțându-le să se ocupe de formalități administrative în loc să se concentreze pe educarea și sprijinirea elevilor”, se menționează în petiție. Profesorii consideră că personalul specializat din cadrul serviciilor de asistență socială ar putea gestiona mai eficient aceste dosare, datorită expertizei și resurselor dedicate activităților de suport social.

Profesorii semnatari solicită inițierea unui demers legislativ care să permită transferul acestor responsabilități către serviciile de asistență socială, pentru a asigura un proces mai eficient și o mai bună calitate a actului educațional. Această inițiativă vine în contextul unei preocupări crescânde față de încărcarea birocratică a cadrelor didactice și de nevoia de a sprijini eficient elevii din medii vulnerabile.