Particularități în structura creierului la copiii cu tulburări de comportament
Getting your Trinity Audio player ready...
|
Un nou studiu a identificat diferențe structurale generalizate în creierul copiilor cu tulburări de comportament, oferind perspective inovatoare pentru cercetarea și practica clinică viitoare
O echipă de cercetători, condusă de Universitatea din Birmingham, a descoperit noi zone ale creierului asociate cu tulburările de comportament. Aceste constatări sugerează că această tulburare de sănătate mintală, caracterizată prin comportamente perturbatoare, agresive și antisociale, precum bătăile, bullying-ul și încălcarea regulilor, ar putea fi depistată prin scanarea creierului.
„Studiul nostru oferă cele mai convingătoare dovezi de până acum că tulburarea de comportament este asociată cu diferențe structurale generalizate ale creierului,” a declarat Dr. Yidian Gao de la Facultatea de Psihologie și Centrul pentru Sănătatea Creierului Uman din cadrul Universității din Birmingham.
Cercetarea, publicată în revista *The Lancet Psychiatry, a inclus scanările cerebrale a aproape 2.500 de copii, dintre care 1.185 au fost diagnosticați cu tulburări de comportament. Datele RMN standardizate au provenit de la tineri cu vârste cuprinse între 7 și 21 de ani din 15 studii globale.
Studiul a identificat modificări ample ale structurii creierului, inclusiv o suprafață redusă a cortexului cerebral și un volum redus în regiunile subcorticale precum amigdala, hipocampul și talamusul, esențiale pentru reglarea comportamentelor și emoțiilor. Cercetătorii au constatat că tinerii cu tulburări de comportament au prezentat diferențe structurale notabile în creier, acoperind toți cei patru lobi cerebrali.
„Tulburarea de comportament are printre cele mai mari poveri ale oricărei tulburări mintale la tineri, dar rămâne insuficient studiată și subtratată. Înțelegerea diferențelor cerebrale asociate cu această tulburare ne apropie de dezvoltarea unor abordări mai eficiente pentru diagnostic și tratament, având ca scop îmbunătățirea rezultatelor pe termen lung pentru copii și familiile lor,” a declarat coautorul studiului, Dr. Daniel Pine, șeful programului de dezvoltare și neuroștiințe afective din cadrul Institutului Național de Sănătate Mintală al NIH.
Aceste rezultate revoluționare subliniază necesitatea unor investiții crescute în cercetarea tulburărilor de comportament, similar celor din ADHD și autism, pentru a înțelege și trata mai bine această afecțiune complexă și subrecunoscută.