- Cum să prepari cea mai sănătoasă cafea
- În ciuda interdicției, Italia pregătește terenul pentru dezvoltarea reactoarelor nucleare
- Gigi Becali, pe listele AUR la alegerile parlamentare
- Criminalitatea în Occident, o provocare în creștere
- Promenada împărătesei Sissi și reabilitarea cădițelor cu apă termală la Băile Herculane
Oslo şi Amsterdam concurează pentru titlul de oraş european fără maşini, în 2020
Capitala Norvegiei, Oslo, şi Amsterdam din Olanda concurează pentru a deveni primul mare oraş european care, în 2020, va interzice autoturismele private, în timp ce Franţa le va urma exemplul peste cinci ani, susţine Martin Mignot de la firma de investiţii Index Ventures.
Acesta spune că îşi bazează predicţiile pe faptul că în ultimii ani numărul bicicletelor şi al scuterelor electrice a crescut exploziv, iar acest lucru stimulează o adevărată revoluţie verde.
“Oamenii şi-au dat seama că blocajele în trafic şi poluarea au atins un nivel de cotitură şi că nu mai poţi să adaugi noi şosele. Spaţiul este limitat şi un automobil privat nu este o modalitate foarte eficientă pentru transportul persoanelor”, a declarat Martin Mignot. “Are loc o adevărat revoluţie tehnologică. Vehiculele electrice sunt veriga lipsă din reţeaua de transport”, a adăugat Mignot.
O serie de mari oraşe, inclusiv Paris, Bogota şi Jakarta, au introdus unele zile fără autoturisme private în încercarea de a reduce poluarea aerului şi a elibera străzile care în mod normal sunt dominate de traficul rutier.
În paralel, o scădere a preţului bateriilor a permis crearea unei game extinse de vehicule electrice relativ accesibile care să deschidă oraşul pentru călători, susţine Mignot.
Bicicletele şi scuterele electrice oferite spre închiriere de companii precum Bird sau Lime sunt o privelişte comună în multe centre ale oraşelor, iar Mignot susţine că acestea ar putea umple golurile existente în transportul public.
Index Ventures, un sponsor timpuriu al Skype, care are în prezent circa 1,6 miliarde de dolari investiți în fonduri, a investit, de asemenea, în firmele de mobilitate, inclusiv Bird și Cowboy.
Mignot a apreciat că sectorul e-transport este încă unul foarte tânăr iar companiile îşi rafinează rapid produsele pe măsură ce învaţă din primii ani de funcţionare iar tehnologia evoluează. Cu toate acestea, este nevoie şi ca infrastructura oraşelor să evolueze.
Experții în planificare urbană au convenit că orăşenii se îndepărtează de mașinile private.
“Sunt încrezător că primul mare oraş european va deveni complet liber de autoturisme, cel puţin în centru, în 2020. Acest pionier va demonstra că renunţarea la autoturisme este ceva normal şi va ajuta la reducerea presiunilor cu care se confruntă oraşele noastre”, a declarat Lucy Mahoney, purtător de cuvânt la C40, o reţea de mari oraşe dedicată abordării schimbărilor climatice.
sursa: green-report.ro