- Autoritatea de concurență din Marea Britanie acuză Google de tactici anticoncurențiale pe piața de publicitate
- Progrese semnificative în înțelegerea depresiei
- Salvarea pădurilor presupune mai mult decât a planta copaci
- Sérgio Mendes, legenda braziliană a bossa nova, a murit la vârsta de 83 de ani
- Cel mai rapid supercomputer din lume își depășește limitele
Kaufland România elimină pungile din plastic de unică folosință, începând cu 1 ianuarie 2020
Retailerul german Kaufland va elimina toate pungile din plastic de unică folosință din magazinele sale începând cu 1 ianuarie 2020, acestea fiind înlocuite cu o variantă reutilizabilă. Anunțul a fost făcut de Dragoș Tuță, fondatorul Ambasadei Sustenabilității în România (ASR).
Unul dintre cele mai importante rezultate ale programului Ambasada Sustenabilității în educarea, colaborarea și îmbunătățirea impactului pe care îl au agenții economici este acela că partenerul fondator, Kaufland România, începând cu data de 1 ianuarie 2020, va elimina din sortimentul propriu toate produsele de plastic de unică folosință (farfurii, pahare, tacâmuri, șamd). De asemenea, la casele de marcat nu vor mai exista pungi de plastic de unică folosință.”, a declarat Dragoș Tuță, prezent la emisiunea „Serviciul de noapte” cu Maria Țoghină, difuzată de Radio România Actualități.
În România, orice magazin care ne oferă o pungă de unică folosință este obligat să ne perceapă pe ea o taxă de minim 10 bani. Sunt doar 3 lanțuri de magazine care fac asta. În același timp, alți retaileri plătesc această taxă către stat, dar nu o cer consumatorului, așadar nu ne dau responsabilitatea deciziei – de a lua sau nu acea pungă. Prețul este unul foarte mic, ar trebui ca acea pungă care are un impact atât de mare în natură să coste extrem de mult, pentru că și costul din spate, de colectare, reciclare, este foarte mare. Aș vrea să îi încurajăm pe agenții economici care renunță la astfel de produse și, în același timp, să îi „amendăm” pe cei care le promovează prin acțiunile lor”, a mai spus Dragoș Tuță.
Unul dintre rolurile Ambasadei Sustenabilității în România este acela de a încuraja practicile de business morale, în timp ce amendăm practicile de business imorale. Nu există nicio companie care să fie perfectă deci nu vorbim despre o companie model, ci de inițiative, proiecte model pe care să le urmeze toată piața”, a adăugat acesta.
De asemenea, începând cu 1 octombrie, Kaufland România a mai luat o serie de măsuri menite să reducă consumul de plastic de unică folosință și a introdus în magazine pungi biodegradabile compostabile la raioanele de legume – fructe, vitrina cu servire asistată, produsele care se vând vrac și raionul de pâine.
Pungile biodegradabile compostabile de la raionul de legume-fructe și de la raionul de produse congelate vrac pot fi achiziționate de către clienți la 0,10 lei/bucată. În acest mod, Kaufland lansează o invitație către clienți de a limita utilizarea excesivă a pungilor de unică folosință, fie ele și biodegradabile, și de a contribui prin acest gest la demersurile de a proteja mediul înconjurător.
sursa: green-report.ro