- Casa din Home Alone a fost vândută chiar în preajma sărbătorilor
- Marcel Ciolacu explică zborurile private: „Am plătit din banii mei personali, nu din bani publici”
- Crăciunul: Istorie, Tradiții și Semnificații Profunde
- Nicușor Dan: „Să facem ce știm că trebuia făcut de 35 de ani”
- Atac masiv asupra Ucrainei în ziua de Crăciun
Investitorii Netflix sunt îngrijorați cu privire la viitorul platformelor de streaming
Chiar dacă directorii Netflix Inc au încercat să liniștească investitorii spunând într-un interviu că perspectivele Netflix pe termen lung pentru streaming media rămân strălucitoare, cu popularul său serial „Bridgerton” revenind pentru un al doilea sezon și un film științifico-fantastic cu Ryan Reynolds, care va fi lansat în curând, acțiunile au căzut.
Până la sfârșitul interviului de 45 de minute privind câștigurile, acțiunile Netflix au scăzut cu mai mult de 20%. Analiștii de pe Wall Street și proprii directori ai companiei s-au chinuit să explice de ce serviciul de streaming dominant la nivel mondial prognoza o creștere modestă pentru primele trei luni ale anului 2022, când mulți anticipaseră o revenire la câștiguri trimestriale previzibile înainte de pandemie.
„Este greu de spus exact de ce achiziția noastră nu a revenit la nivelurile de dinainte de Covid”, a spus directorul financiar Netflix Spencer Neumann. „Probabil că este vorba despre o suprasolicitare generală a Covid-ului care încă se întâmplă după doi ani de pandemie globală din care, din păcate, încă nu am ieșit complet, o tensiune macroeconomică în unele părți ale lumii, cum ar fi America Latină, în special.”
Acțiunile companiilor de tehnologie și media care au investit masiv în streaming, inclusiv Walt Disney Co (DIS.N), ViacomCBS și Roku (ROKU.O), toate au scăzut în tranzacțiile care au urmat.
Netflix a estimat câștiguri de 2,5 milioane de abonați în primul trimestru 2022, aproximativ două treimi din cei 4 milioane de clienți adăugați în aceeași perioadă a anului trecut. Analiștii de pe Wall Street au indicat ca factori posibili sunt o concurență sporită și o revenire la normalitate mai lentă decât se anticipase după distorsiunile pandemiei.
Analistul Pivotal Research Group, Jeff Wlodarczak, a declarat că Netflix și alte servicii care au adăugat abonați în timpul blocării pandemiei de la începutul anului 2020 – inclusiv Disney+ și Peloton – se luptă să-și recapete echilibrul după câștiguri uriașe.
„Streamingul nu s-a terminat, este viitorul”, a scris Wlodarczak. „Și astăzi, streamingul are încă un procent relativ mic din audiența televiziunii globale.”
Alții au văzut previziunile reduse ale Netflix pentru primul trimestru ca un semn al intensificării concurenței – deși co-CEO Ted Sarandos le-a spus investitorilor că este optimist în privința viitorului.
Serviciile rivale, cum ar fi Disney+ Disney, HBO Max de la WarnerMedia și Amazon Prime Video, cheltuiesc miliarde pentru conținut pentru a atrage abonați.
„Realitatea este că piața de streaming a devenit saturată”, a scris Mike Proulx, vicepreședinte de cercetare pentru Forrester. „Acest lucru se traduce prin mai multe opțiuni pentru consumatori, care sunt din ce în ce mai preocupați de costurile agregate ale abonamentelor lor de streaming.”
Deși 90% din creșterea Netflix este de așteptat să vină din afara pieței sale de origine, analiștii urmăresc îndeaproape modul în care cea mai recentă creștere a prețurilor Netflix, care a crescut costul unui abonament lunar la 15 USD, va afecta abonamentele din Statele Unite și Canada.
„Dacă Netflix poate păstra abonații la tarife istorice acum, când nivelul lor cel mai popular costă la fel ca HBO Max după cea mai recentă creștere a prețului, va fi important de evaluat”, a scris Joe McCormack, analist la Third Bridge, „Pe măsură ce ne îndreptăm spre 2022. un an despre care mulți par să creadă că va veni cu saturația generală a abonaților la streaming video.”
Cofondatorul Netflix, Reed Hastings, le-a spus investitorilor că este loc mare de creștere, deoarece streaming-ul înlocuiește treptat televiziunea tradițională în următorul deceniu.