- Blocaj în negocierile pentru formarea noului guvern
- La 35 de ani de la Revoluție, dosarul crimelor din acele zile zace în justiție
- Klaus Iohannis, de Ziua Victoriei Revoluției – „România este într-un moment de cumpănă"
- Elenei Lasconi: „România trebuie să se desprindă de un sistem corupt și să aleagă drumul drept”
- Atac tragic la târgul de Crăciun din Magdeburg
Închiderea traficului pe Valea Oltului nu este singura soluție
Getting your Trinity Audio player ready...
|
Asociația Pro Infrastructură a transmis miercuri seară că declarația ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, conform căreia închiderea traficului pe Valea Oltului este „singura soluție” pentru lucrările din zonă, este falsă. Reprezentanții asociației acuză că aceasta este soluția „birocratului indolent al CNAIR și a antreprenorului general turc”.
Într-o postare pe Facebook, Asociația Pro Infrastructură a afirmat că soluția optimă ar fi fost devierea traficului prin mutarea DN7 pe celălalt mal al Oltului, utilizând un pod temporar și infrastructura existentă. „Aceasta ar presupune gândire, bani, muncă birocratică și, mai ales, asumare”, au subliniat reprezentanții organizației.
De asemenea, aceștia au menționat că este greu de crezut că închiderea va dura doar o lună, estimând că ar putea dura dublu. „Defrișările se fac doar pentru studiul geotehnic, NU lucrări. Acestea vor fi… la Sfântul Așteaptă. În timpul lucrărilor vor veni probabil alte restricții. Treceti Carpații pe unde apucați”, au adăugat aceștia.
Asociația a propus ca soluție viabilă traficul feroviar din zonă, menționând că există o cale ferată pe celălalt mal al Oltului care ar putea fi utilizată pentru transportul local. „Cerem oficialilor MT și ARF să introducă trenuri suplimentare pe ruta Câineni-Sibiu. Pe calea ferată se fac 76 de minute, față de cele 42 de minute pe DN7”, au explicat reprezentanții asociației.
În plus, asociația a criticat lipsa de planificare anticipativă în minister, menționând că se puteau repara cei 3 km restricționați la 30 km/h între Valea Mărului și Podu Olt, precum și ceilalți 3 km între Tălmaciu și Sibiu. „Se putea face și un pod temporar la Boița și o haltă care să asigure accesul localității la calea ferată”, au mai adăugat aceștia.
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat recent închiderea circulației pe Valea Oltului pentru lucrările la autostrada Sibiu-Pitești. Circulația va fi închisă între 8 iulie și 9 august pe perioada zilei și redeschisă pe perioada nopții, cu rute alternative care vor fi anunțate din timp.
Criticile Asociației Pro Infrastructură pun în lumină o serie de probleme și soluții alternative pentru gestionarea traficului pe Valea Oltului, subliniind necesitatea unei planificări mai riguroase și asumate din partea autorităților. Rămâne de văzut cum vor reacționa oficialii la aceste sugestii și dacă se vor lua măsuri suplimentare pentru a minimiza disconfortul provocat de lucrările de infrastructură.