- Blocaj în negocierile pentru formarea noului guvern
- La 35 de ani de la Revoluție, dosarul crimelor din acele zile zace în justiție
- Klaus Iohannis, de Ziua Victoriei Revoluției – „România este într-un moment de cumpănă"
- Elenei Lasconi: „România trebuie să se desprindă de un sistem corupt și să aleagă drumul drept”
- Atac tragic la târgul de Crăciun din Magdeburg
ICR organizează o sesiune de instruire în management personal, dedicată tinerilor muzicieni
Institutul Cultural Român organizează la Centrul Cultural Palatele Brâncoveneşti de la Mogoşoaia, în perioada 4-17 iulie 2016, o sesiune de două săptămâni de instruire în management personal, prezentare şi audiţii, dedicată muzicienilor cu vârste între 18 și 25 de ani. Proiectul a fost iniţiat ca parte a Towards 2020 Phase 2: Skilling Musicians & Engaging Audiences in Europe's Orchestral Sector ce îşi propune să revigoreze, prin cultură, muzică şi dezbateri, idealurile ce au dus la crearea Uniunii Europene. Acesta include şi încercarea de a vedea în ce mod dezvoltarea abilităţilor orchestrale ar putea ajuta la sustenabilitatea Europei într-o perioadă dificilă din punct de vedere economic şi cum pot fi create noi locuri de muncă pentru tinerii muzicieni europeni.
Towards 2020 Phase 2: Skilling Musicians & Engaging Audiences in Europe's Orchestral Sector şi-a propus să construiască un nou model de calificare a tinerilor muzicieni talentați din toate statele membre UE, ajutându-i astfel să răspundă nevoilor în schimbare ale societăţii secolului 21. T2020 se bazează pe inovație și pe cele mai bune practici actuale în educaţie şi performanță, mobilitate transnațională, dezvoltarea publicului, inserție profesională și platforme digitale, toate structurate pentru a oferi strategii transferabile în orice alt sector ce lucrează cu tinerii. Acesta a fost conceput nu numai pentru a consolida capacitatea sectorului orchestral, pentru a promova ocuparea forței de muncă de către tineri și a crea noi categorii de public în Europa, dar și ca un model exemplar pentru aspirațiile europene pentru 2020.
În cadrul sesiunii de pregătire, tinerii muzicieni selectaţi vor avea ocazie să participe la sesiuni de consiliere vocațională, ateliere de prezență scenică și expresie corporală, social media skills și personal branding. De asemenea vor avea șansa să lucreze cu dr. Peter Stark, Directorul de repetiţii al EUYO (Orchestra de Tineret a Uniunii Europene), care va susţine un workshop de tehnici orchestrale.
Foști și actuali membri ai EUYO vor veni sa le împărtășească mai tinerilor lor colegi din experiența proprie, iar muzicieni români recunoscuți internațional – ca Răzvan Suma și Mihaela Anica – vor oferi sesiuni de mentorat.
Maestrul Marin Cazacu va prezenta activitatea Orchestrei Române de Tineret și le va oferi posibilitatea unui dialog cu membrii acesteia în cadrul unei repetiții generale la Ateneul Român, deschise doar pentru ei.
Oana Dobre Dimofte va susține atelierul de social media skills și personal branding. De asemenea, Institutul Cultural Român le va oferi cursanților posibilitatea de a primi consiliere juridică și de a participa la o sesiune foto.
Pentru a putea participa la program, candidaţii trebuie să aibă studii muzicale (finalizate sau în curs), vârsta între 18 şi 25 ani şi să cunoască limba engleză.
Muzicienii selectaţi din afara Bucureştiului trebuie să sosească la Mogoşoaia luni, 4 iulie 2016, iar data de întoarcere va fi luni, 18 iulie 2016. Participanții selectați vor suporta costul transportului până la Mogoşoaia și retur.
Cazarea, masa de prânz şi pregătirea muzicienilor sunt asigurate de Institutul Cultural Român. Cursurile sunt gratuite, nu este percepută o taxă de participare.
ÎNSCRIERE
Fişa de înscriere ataşată, completată, trebuie trimisă prin e-mail la adresa irina.iacob@icr.ro. Data limită pentru înscriere: 30 iunie 2016.
Proiect realizat în parteneriat cu Centrul Cultural Palatele Brâncoveneşti Mogoşoaia și Orchestra Română de Tineret
Dr. Peter Stark a studiat la Royal College of Music cu Norman Del Mar și la Viena cu Sir Charles Mackerras. În prezent este profesor de dirijat la Royal College of Music și director artistic la Cambridge University Chamber Orchestra. Pe parcursul carierei sale, a dirijat numeroase orchestre, cum ar fi London Symphony Orchestra, the Hallé, Bournemouth Symphony Orchestra, English Chamber Orchestra, Orchestra of the Age of Enlightenement si Malaysian Philharmonic Orchestra și a lucrat alături de Pierre Boulez , Sir Colin Davis, Lord Yehudi Menuhin, Sir Roger Norrington si Klaus Tennstedt. Peter Stark este, de asemenea, foarte activ în educația muzicală. Este directorul de repetiţii pentru Orchestra de Tineret a Uniunii Europene, conductor-in-residence pentru Orchestra Națională de Tineret a Marii Britanii, și dirijează diverse orchestre, de la Orchestra de Tineret Hertfordshire County (dirijor principal din 1994) la Orchestra Tineretului New South Wales din Australia. În 2008 a fost numit de BBC consultant pentru emisiunea TV Maestro, precum și pentru repertoriu. http://peterstark.co.uk/
Muzician înzestrat cu o mobilitate artistică remarcabilă, MIHAELA ANICA desfăşoară – atât în Austria, ţara sa de adopţie, cât şi dincolo de graniţele acesteia – o bogată activitate scenică, interpretând, în numeroase recitaluri şi concerte, unele dintre cele mai valoroase lucrări din întreaga creaţie camerală şi concertantă dedicată flautului. Printre cele mai importante evenimente muzicale la care a luat parte se numără festivalurile „Allegro Vivo" (Austria), „Acanthes – Flute Atelier" (Franţa), Festivalul „George Enescu" precum şi recitalurile susţinute în seria de acţiuni culturale organizate de „KulturKontakt Austria". De asemenea, a câştigat, de-a lungul anilor, importante distincţii şi burse de excelenţă – Werner Tripp Memorial Fund şi Tokyo Foundation, printre altele. Între anii 2008-2010 a făcut parte din prestigiosul ansamblu „Orchestre de Flutes Français" din Paris, iar în perioada 2010-2011 a colaborat cu Filarmonica „George Enescu" din Bucureşti. În prezent este membră a grupului „Maxim Quartet", o formaţie inedită al cărei succes a condus la participarea acesteia la festivaluri internaţionale precum Festspiele Europäische Wochen (Passau, Germania), Israel Festival (Ierusalim) sau Festivalul „George Enescu" (România). Mihaela Anica a beneficiat de îndrumarea unor importanţi flautişti şi pedagogi europeni, printre cei mai cunoscuţi dintre acestia numărându-se Ion Bogdan Ştefănescu (Universitatea Naţională de Muzică Bucureşti), Barbara Gisler-Haase (Universitatea de Muzică şi Artă Dramatică din Viena), Pierre-Yves Artaud (Ecole Normale de Musique de Paris), Karl-Heinz Schütz (Wiener Philharmoniker) sau Rafael Leone (Wiener Symphoniker). Concomitent cu activitatea sa concertistică, Mihaela Anica se dedică pedagogiei, prin implicarea sa în proiecte de educaţie muzicală: Flute Update (Editura Doblinger – Viena), Yamaha Academy of Music – Viena, Anton Stadler Musikschule – Bruck a.d. Leitha, Austria. Unele dintre cele mai importante proiecte ale sale sunt cursurile de măiestrie (susţinute la Bistriţa, Botoşani, Oradea, etc.) adresate atât elevilor sau studenţilor, cât şi profesorilor de flaut. De asemenea, începând cu anul 2011, Mihaela Anica este reprezentant, în România, al „Wiener Floetenwerkstatt" (Atelier Tomasi), cel mai important constructor şi furnizor de flaute din Austria. http://mihaelaanica.ro/
RĂZVAN SUMA – director al Orchestrelor şi Corurilor Radio. O prezenţă foarte activă pe scena muzicală românească, violoncelistul Răzvan Suma, solist concertist al Orchestrelor şi Corurilor Radio din 2009, a susţinut sute de recitaluri şi concerte în România şi în străinătate. A evoluat, alături de pianistul spaniol Josu Okiñena, în săli prestigioase ca Auditorio Nacional de Madrid şi Teatro Colon din Buenos Aires şi a colaborat cu nume sonore ale scenei artistice internaţionale: Maxim Vengerov, Cvartetul Voces, Silvia Marcovici, Cristian Mandeal, Horia Andreescu, Christian Badea sau Misha Katz. Paralel cu cariera în domeniul muzicii clasice, a participat la proiecte inovative de muzică alternativă: în anul 2013 a colaborat cu trupa Viţa de vie, pentru albumul Acustic, lansat în acelaşi an.
Din 2012, violoncelistul a lansat o serie de turnee naţionale care l-au propulsat în rândul soliştilor români cu un remarcabil succes de public şi media: în 2012 a realizat o premieră absolută în România, odată cu interpretarea integralei de suite pentru violoncel de Bach, în turneul Vă place Bach?, urmat de un al doilea turneu – Vă place Brahms?, alături de pianistul spaniol Josu Okiñena, iar în 2014 si 2015 a susţinut două ediţii ale turneului Vă place tango?, alături de doi solişti de origine argentiniană: Analia Selis – voce şi Julio Santillán – chitară. Este invitat să susţină cursuri de măiestrie organizate în Spania, Argentina, Coreea de Sud, iar în România a predat la cele două ediţii ale Masterclass-ului Muzica la Altitudine. În ceea ce privește experienţa managerială în domeniul culturii, Răzvan Suma are activitate de profil începând din anul 2006, fiind organizator al turneelor naţionale şi internaţionale Music On (2006-2011), Vă place ? (2012-2015), a cursurilor de măiestrie Muzica la Altitudine (2013-2015). De asemenea, Răzvan Suma este profesor asociat la Universitatea Naţională de Muzică din Bucureşti. www.razvansuma.com
MARIN CAZACU – director artistic al Orchestrei Române de Tineret. Marin Cazacu a studiat violoncelul la Liceul de Muzică din Bucureşti cu profesorul Ion Urcan, apoi la Universitatea Naţională de Muzică din Bucureşti, cu renumiţii profesori Serafim Antropov şi Aurel Niculescu. S-a perfecţionat la Weimar cu profesorul Mezö Lászlo şi a fost asistentul maestrului Radu Aldulescu la cursuri de măiestrie. Marin Cazacu este laureat al concursurilor internaţionale de la Geneva, Markneukirchen, Leipzig, Bologna, Belgrad. Din 1983 este solist al Filarmonicii „George Enescu" din Bucureşti şi desfăşoară o activitate intensă atât în România, cât şi în străinătate, sub bagheta unor mari dirijori: Ghenadi Rojdestvenski, Sergiu Comissiona, Lu Jin, Nanse Gum, Cristian Mandeal, Horia Andreescu, Antoni Ros Marba, Mendi Rodan, Misha Katz, Jean Périsson. A cântat alături de artişti prestigioşi ca Vladimir Orlov, Valentin Gheorghiu, Radu Aldulescu, Mihaela Martin, Mirel Iancovici, Ilia Grubert, Jeremy Menuhin şi ca membru al formaţiei „Pro Arte" şi colaborator al cvartetului „Voces", precun şi la mari festivaluri europene (München, Berlin, Milano, Veneţia, Valencia, Bratislava, Sofia). Din anul 1992 predă violoncelul la Universitatea Naţională de Muzică din Bucureşti. În 1998 a fondat cvartetul „Cellissimo" – împreună cu Alexandra Guţu, Răzvan Suma şi Olga Mănescu – formaţie cu care a concertat la festivalurile de la Veneţia, Mateus (Portugalia), Macao, Singapore, Istanbul, Madrid şi România, iar cu studenţii săi susţine recitaluri de la 8 la 12 violoncele în formaţia „Violoncellissimo". A înregistrat pentru „Electrecord" şi „Olympia". În anul 2006, Marin Cazacu a obţinut titlul de Doctor în muzică sub îndrumarea prof. doctor Octavian Lazăr Cosma.
OANA DOBRE DIMOFTE va susține atelierul de social media skills și personal branding. A fost jurnalist de presă scrisă și televiziune timp de 15 ani. S-a specializat în politică, investigaţii şi zone de conflict. În prezent, este social media manager la Links Associates și gestionează conturi de social media pentru diferite companii și ONG-uri. http://www.yourlink.ro/