- Cum să prepari cea mai sănătoasă cafea
- În ciuda interdicției, Italia pregătește terenul pentru dezvoltarea reactoarelor nucleare
- Gigi Becali, pe listele AUR la alegerile parlamentare
- Criminalitatea în Occident, o provocare în creștere
- Promenada împărătesei Sissi și reabilitarea cădițelor cu apă termală la Băile Herculane
Festivalul Enescu contribuie la îmbunătățirea imaginii României
Festivalul Enescu contribuie la îmbunătățirea imaginii României în lume afirmă 98% dintre participanții la primul studiu de marketing cultural inițiat de Festival în parteneriat cu Reveal Marketing Research
98% dintre participanții la Festivalul Enescu 2015 afirmă că Festivalul contribuie la îmbunătățirea imaginii României în lume, precum și că acest eveniment este important pentru întreaga comunitate culturală din țară. Rezultatele corespund primului studiu de marketing cultural inițiat de Festivalul Enescu și realizat în parteneriat cu Reveal Marketing Research, care s-a desfășurat între 30 august și 20 septembrie, pe un eșantion de 903 oameni, metoda de intervievare fiind cea a sondajului față în față, în punctele-cheie ale Festivalului, Sala Palatului, Ateneul Român și Piața Festivalului.
98% dintre participanții la primul studiu de marketing cultural inițiat de Festivalul Enescu și realizat de Reveal Marketing Research declară că Festivalul Enescu contribuie la îmbunătățirea imaginii României în lume și că este un eveniment important pentru comunitatea culturală din țară.
Rezultatele studiului mai relevă că pentru respondenți primează calitatea artiștilor și a orchestrelor invitate în cadrul programului Festivalului: 60% dintre aceștia declară că participă la Festivalul Enescu în primul rând datorită programului care cuprinde orchestre și soliști de top la nivel internațional. Mai mult, gradul de mulțumire al respondenților față de concertele care au loc în cadrul Festivalului este maxim, procentul evidențiat de studiul Marketing Research fiind de 100%, în timp ce 97% dintre participanții la studiu sunt încântați de atmosfera transmisă în spiritul Festivalului. Dorința de a fi parte din atmosfera Festivalului Enescu este ridicată, 4% dintre respodenți afirmând că au cumpărat bilete oriunde au mai găsit locuri disponibile, doar pentru a nu rata participarea la eveniment.
În același timp, 82% dintre respondenți afirmă că sunt mulțumiți de organizarea Festivalului Enescu.
Publicul Festivalului Enescu 2015 este format în proporție covârșitoare din oameni cu educație superioară – 80% dintre respondenți. În plus, Festivalul Enescu reușește să atragă un public nou, tânăr, format în principal din studenți, prin intermediul evenimentelor desfășurate în cadrul Pieței Festivalului, mai relevă studiul Marketing Research.
„Rezultatele studiului arată forța Festivalului Internațional George Enescu: este o forță care vine din susținerea pe care o primește de la publicul său, care îl apreciază, îi este fidel și îi recunoaște valoarea. Pentru publicul lui Enescu valoarea festivalului provine din calitatea actului artistic, a recunoașterii publice, inclusiv internaționale, și a organizării. Festivalul Enescu restructurează în mod pozitiv viața socială și culturală a românilor și modul în care aceștia se raportează la ei înșiși și la lume. Este evident așadar din cercetarea realizată de ce este important ca toate măsurile de organizare a Festivalului să-i asigure acestuia autonomia culturală, valoarea artistică și potențialul de dezvoltare la nivel internațional, a declarat pentru presă Oana Marinescu, director de comunicare al Festivalului Enescu.
„Festivalul George Enescu este apreciat pentru expertiza muzicală, renumele internațional și poziția sa ca parte din identitatea țării noastre, poziționându-se ca un reper al Bucureștiului cultural. Dacă ne gândim la motivațiile publicului de a participa la un astfel de eveniment, identificăm beneficii emoționale ca relaxarea, starea de pace interioară și poziționarea în social. Descoperim, astfel, că rolul Festivalului Enescu este și de a închega grupurile de cunoscători și de susținători ai acestui gen, grup de persoane educate și pasionate de cultură, care “își asumă” rolul de a contribui la îmbunățirea imaginii României prin reprezentarea de calitate a întregului public românesc.”, a declarat Marius Luican, General Manager Reveal Marketing Research.
De asemenea, rezultatele studiului realizat de Reveal Mareting Research pentru Festivalului Enescu relevă o constanță a publicului participant la Festival, 70% dintre respondenți declarând că au mai participat la Festivalul Enescu și la edițiile precedente. 38.2% din participanții la edițiile anterioare ale Festivalului sunt persoane care au călătorit în străinătate pentru a participa și la alte festivaluri internaționale. Direcția de deschidere a Festivalului Enescu către tehnologiile moderne și către mediul online este confirmată de studiul Marketing Research, respondenții declarând că Internetul este cea mai frecventă sursă de unde își iau informațiile despre Festival.
Studiul Reveal Marketing Research a fost realizat în perioada 30 august și 20 septembrie, pe durata ediției 2015 a Festivalului Enescu, pe un eșantion de 903 oameni intervievați, metoda de intervievare fiind cea a sondajului față în față, în punctele-cheie ale Festivalului: Sala Palatului (281 intervievați), Ateneul Român (273 intervievați) și în Piața Festivalului (349 intervievați).