- Cum să prepari cea mai sănătoasă cafea
- În ciuda interdicției, Italia pregătește terenul pentru dezvoltarea reactoarelor nucleare
- Gigi Becali, pe listele AUR la alegerile parlamentare
- Criminalitatea în Occident, o provocare în creștere
- Promenada împărătesei Sissi și reabilitarea cădițelor cu apă termală la Băile Herculane
Facebook lansează o opţiune ce permite utilizatorilor să gestioneze datele personale despre activitatea online în afara reţelei de socializare
Compania Facebook a anunţat, marţi, că va lansa un instrument ce permite utilizatorilor să gestioneze datele personale primite de reţeaua de socializare de la alte site-uri şi aplicaţii despre activitatea lor online în afara platformei de socializare, informează The Guardian şi France 24.
Opţiunea de “ştergere a istoricului” de navigare a fost lansată la peste un an după ce a fost anunţată iniţial de către fondatorul Facebook, Mark Zuckerberg, ca parte a măsurilor de sporire a confidenţialităţii utilizatorilor după scandalul Cambridge Analytica.
Însă, noua opţiune nu va şterge efectiv informaţiile de pe serverele Facebook, ci doar va “deconecta” datele de contul utilizatorului, subliniază jurnaliştii de la The Guardian.
Noul instrument oferă utilizatorilor acces la “activitatea în afara Facebook”, adică datele primite de reţeaua de socializare de la alte site-uri şi aplicaţii cu scopul personalizarii reclamelor.
Opţiunea “Activitate în afara Facebook vă prezintă un rezumat al aplicaţiilor şi site-urilor web care ne trimit informaţii despre activitatea dvs., şi vă permite, dacă doriţi, să ştergeţi aceste informaţii din contul dvs.”, se arată într-un comunicat dat publicităţii de compania care administrează reţeaua de socializare.
“Acesta este o altă modalitatea de a oferi oamenilor mai multă transparenţă şi control pe Facebook”, subliniază compania.
Stephanie Max, manager de produs la Facebook, a admis că această opţiune ar putea afecta veniturile din reclame ale companiei, având în vedere rolul major al datelor despre obiceiurile de navigare pentru furnizarea de reclame personalizate.
Noua opţiune este introdusă mai întâi în Irlanda, Spania şi Coreea de Sud, urmând ca în lunile următoare să fie lansată la nivel mondial.