- Marcel Ciolacu, desemnat premier de Klaus Iohannis
- Cine este Crin Antonescu?
- Acord între PSD, PNL, UDMR și Grupul Minorităților Naționale. Crin Antonescu candidat comun la prezidențiale
- Blocaj în negocierile pentru formarea noului guvern
- La 35 de ani de la Revoluție, dosarul crimelor din acele zile zace în justiție
Expoziția BINAR aduce în fața publicului bucureștean proiecte recunoscute internațional, la granița dintre design, tehnologie și artă
In perioada 21-24 noiembrie 2019, in Bucuresti, va avea loc prima editie a expozitiei BINAR, un proiect initiat de The Institute si inspirat de UniCredit Bank. Cu aceasta ocazie, publicul larg va putea descoperi si interactiona cu proiecte new media prezentate anterior la nivel international, in cadrul unor evenimente si festivaluri de anvergura precum Sundance Film Festival, Ars Electronica, Athens Digital Arts Festival etc., dar si expuse in spatii culturale de renume, precum Centrul Pompidou din Paris.
Expozitia va fi amenajata in cladirea monument istoric a fostului restaurant Cina, Str. C.A. Rosetti nr. 3 (Piata George Enescu). Intrarea este libera.
BINAR va reuni instalatii new media, de arta algoritmica, proiecte de realitate virtuala si augmentata, inteligenta artificiala si video-mapping intr-un concept expozitional semnat de Dilmana Yordanova si The Institute. Dilmana Yordanova este unul dintre pionierii scenei new media din Romania. Alaturi de Mihaela Kavdanska, a infiintat in 2006, in Bucuresti, studioul KOTKI visuals, fiind printre primii din Europa de Est care au implementat noile tehnologii in artele vizuale si ale spectacolului. Cele doua sunt, de asemenea, initiatoarele platformei AVmotional, unul dintre cele mai articulate proiecte de promovare a scenei de cultura urbana contemporana din Romania. Editia cu numarul trei a festivalului AVmotional, primul festival dedicat scenei new media din Bucuresti, s-a desfasurat in 2006 in acelasi spatiu in care are loc in prezent BINAR.
„In momentul in care am lansat DVD-ul AVmotional 01&02 am realizat ca este prima data cand avem o reala documentare a scenei de muzica electronica si audiovizuala din Romania. Pentru prima data am adus la un loc artisti vizuali, muzicieni, studenti si profesionisti, pasionati si entuziasti de noile media in artele contemporane. Pentru mine aceasta arhiva a fost dar este si mai mult astazi, un document foarte valoros.
Cu accent pe inovatie, experiment si tehnologie, prima editie BINAR este un update necesar al scenei creative independente, mult mai matura astazi. Aceasta initiativa pune din nou la un loc reprezentantii sectorului artistic… Sunt artisti care au fost prezenti si la AVmotional acum 15 ani!
In selectia expozitionala ne-am axat pe diversitate, originalitate, calitate, atat la nivel de realizare cat si conceptual. Preocuparea noastra a fost sa indexam scena new media locala, sa sprijinim demersuri inedite si treptat sa construim o platforma reala de sustinere si incurajare.
Noile tehnologii ofera un playground fascinant pentru demersul creativ si fac posibile conexiuni inedite care se vor regasi in proiectele propuse de BINAR.”, a declarat Dilmana Yordanova.
Expozitia BINAR aduce in spatiul cladirii Cina:
– lucrari de arta care se transforma vazute prin ochelari 3D sau care integreaza inteligenta artificiala;
– filme VR prezentate la festivaluri internationale, cum este cazul RocketMan360 – un mix captivant intre tehnologie si storytelling, singurul film romanesc selectat in sectiunea VR la Sundance Film Festival 2019;
– primul documentar romanesc 3D, Government of Children;
– aplicatii pentru smartphone, precum Patrimoniu100 care foloseste realitatea augmentata pentru a explica prin joc ideea de patrimoniu cultural si arhitectural si care contribuie totodata la crearea unei harti interactive a monumentelor istorice din Romania;
– proiecte care folosesc inteligenta artificiala, precum Sentientia, care incearca sa reproduca experienta unei creaturi constiente care invata sa interactioneze cu lumea exterioara. Inspirata de creatia Doctorului Frankenstein, Sentientia trimite semnale audio in mediul inconjurator si asteapta un raspuns pentru a crea o conexiune emotionala. Proiectul este realizat de Dorin Cucicov si prezentat la Ars Electronica 2019; dar si Hybrid Sensorium, realizata de Saint Machine si prezentata la Ars Electronica 2017. Instalatia raspunde in timp real ritmului respiratiei umane si incearca sa-l adapteze nevoilor sale, oferind continut digital in schimbul oxigenului.
La acestea se adauga o instalatie de design parametric creata de arhitectul Vlad Tenu si Julien Britnic, Vlad Tenu fiind cel care a conceput alaturi de Lana Dumitru o rochie spectaculoasa pentru Bjork, pe care artista islandeza a purtat-o in 2018 pe scena festivalului Eden Sessions din Marea Britanie, dar si o serie de proiectii de video-mapping, instalatii si live performance-uri audio-video realizate special cu ocazia expozitiei de catre studiori sau artisti consacrati, precum Les Ateliers Nomad, Vali Chincisan, sau Aural Eye.
Lista completa a proiectelor expuse va fi anuntata in curand.
BINAR este parte din Bucharest Artworlds @The Wrong Biennale #4. Proiectul principal expus in cadrul BINAR cu aceasta ocazie este Predictive Art Bot, un algoritm care transforma titlurile stirilor din presa in concepte artistice. Acestuia i se adauga lucrarea video colaborativa “What’s wrong with the artworld(s)?”.
The Wrong Biennale este un eveniment global care isi propune sa dezvolte cultura digitala contemporana. Misiunea sa este aceea de a promova si propulsa arta digitala contemporana catre o audienta mai larga printr-un eveniment bianual care reuneste o vasta selectie de lucrari de arta digitala, aducand in prim-plan artistii, curatorii si institutiile parte din scena culturii digitale de astazi.
Artworlds inseamna o serie de evenimente culturale pe teme actuale, relevante, care le sunt utile publicului prin stimularea discutiilor si prin angajamentul de a face arta si cultura accesibile atat la nivel national, cat si international. Astfel de evenimente variaza de la gazduirea de expozitii temporare internationale de arta contemporana pana la organizarea de evenimente extinse la nivelul intregului spectru cultural (spectacole, conferinte si altele). Artworlds este editia bucuresteana a The Wrong Biennale.
BINAR reprezinta un demers de mapare si promovare a scenei new media din Romania, fie ca este vorba despre artisti, designeri sau promotori ai artelor digitale, si isi propune sa ofere publicului intr-un eveniment anual o radiografie a initiativelor locale.
Mai multe informatii despre BINAR sunt disponibile pe https://www.facebook.com/events/408940886672468/.