Elena Lasconi critică dur alianța dintre George Simion și Marcel Ciolacu: „Ne duc înapoi în haos și frică”

Getting your Trinity Audio player ready...

Președinta USR, Elena Lasconi, a lansat vineri un atac dur la adresa liderului AUR, George Simion, și a premierului Marcel Ciolacu, acuzându-i că împreună pun în pericol democrația României. Într-o declarație transmisă de News.ro, Lasconi susține că Simion, considerat un destabilizator de către autoritățile din Republica Moldova, este tolerat și chiar promovat de către premierul Ciolacu.

„Ce face un om care primeşte interdicţie în Republica Moldova pentru că e considerat un risc de destabilizare? Candidează la președinția României. Ce face un premier în funcţie care e informat oficial că acest personaj este un pericol pentru democrație? Îl ajută să ajungă în turul 2”, a scris Lasconi, făcând referire la alianțele politice care se conturează pentru alegerile prezidențiale din 2024.

George Simion, liderul AUR, a primit o extindere a interdicției de a intra în Republica Moldova pentru încă patru ani, fiind considerat un factor de destabilizare. Premierul moldovean Dorin Recean a declarat public în februarie 2024 că Simion „face parte dintr-un efort de destabilizare”, ceea ce a dus la prelungirea interdicției sale. Cu toate acestea, Elena Lasconi critică lipsa de reacție din partea autorităților române, în special din partea premierului Ciolacu.

„Marcel Ciolacu a fost informat de multă vreme despre aceste acuzații și totuși nu a luat nicio măsură. Această tăcere complice și periculoasă demonstrează un joc politic care îi implică pe amândoi”, a spus Lasconi. Ea a subliniat, de asemenea, că la fel de îngrijorător este modul în care Curtea Constituțională a României a scos din cursa prezidențială un alt contracandidat, favorizând astfel candidatura extremiștilor.

În continuare, președinta USR a evidențiat pericolul pe care îl reprezintă George Simion pentru România: „Simion și gașca lui încearcă să ne ducă înapoi în trecut, în haos și frică. În spatele sloganurilor patriotice, el destabilizează și slăbește tot ce atinge. Marcel Ciolacu nu doar că îl tolerează, dar îl și promovează.”

Lasconi a lăudat curajul Republicii Moldova în a lua măsuri împotriva celor care încearcă să destabilizeze țara și a subliniat că România ar trebui să urmeze acest exemplu. „Moldova a demonstrat curaj în lupta împotriva agenților ruși care încearcă să submineze alegerile și stabilitatea țării. În România, pe 24 noiembrie, vom arăta că suntem mai buni și mai curajoși decât toate jocurile de culise puse la cale de Ciolacu și Simion”, a concluzionat Lasconi.

Această declarație vine într-un context politic tensionat, în care alegerile prezidențiale din 2024 sunt tot mai aproape, iar alianțele și strategiile politice devin din ce în ce mai evidente.