- Cum să prepari cea mai sănătoasă cafea
- În ciuda interdicției, Italia pregătește terenul pentru dezvoltarea reactoarelor nucleare
- Gigi Becali, pe listele AUR la alegerile parlamentare
- Criminalitatea în Occident, o provocare în creștere
- Promenada împărătesei Sissi și reabilitarea cădițelor cu apă termală la Băile Herculane
Dacia trimite din nou în șomaj tehnic peste 1.000 de angajaţi
1100 de angajaţi ai uzinei Dacia din Mioveni intră din nou în în şomaj tehnic în perioada 2-30 iunie. Motivul este lipsa comenzilor. Măsura vine la nici o lună de la reluarea activității în uzina cu peste 15.000 de angajați.
Sunt trimiși în șomaj tehnic angajați de la secţiile Presaj şi Mecanică. Potrivit companiei, activitatea este adaptată cererii comerciale, relatează Mediafax.
Potrivit liderilor de sindicat, cei 1.100 de salariaţi care vor sta acasă în şomaj tehnic sunt din secţiile care produc piese şi subansamble pentru fabricile din Rusia, Maroc, Brazilia și Franţa, care sunt închise.
„Cei care sunt în şomaj tehnic fac piese pentru alţii. Atunci, nelucrând ei, n-au ce să lucreze nici ai noştri. (…) Din 15.000 de oameni, stăm acasă 1100. Am convenit ca Presajul să lucreze doar în două schimburi. Fiecare echipă, când îi vine rândul la schimbul trei, stă acasă” a declarat, pentru Mediafax, Nicolae Pavelescu, lider de sindicat Dacia.
760 de angajaţi din Secţia Motoare nu vor mai veni la muncă până la finalul lunii iunie.
Dacia și-a reluat activitatea integral din data de 4 mai, însă acum se produc doar 1.180 de maşini pe zi, potrivit sindicaliştilor.
„Industria auto a fost afectată odată cu declanșarea crizei sanitare și în România, încă din luna februarie, când a fost înregistrat primul caz de infecție cu COVID–19 în țară. Activitatea de fabricație pe platforma industrială Dacia de la Mioveni a fost suspendată și reluată gradual, începând din 21 aprilie, în acord cu partenerii sociali, prioritizând condițiile de igienă și securitate pentru protejarea sănătății angajaților noștri. Din 11 mai, activitatea celor două uzine se desfășoară în trei echipe, adaptând-o cererii comerciale. La sfârșitul lunii mai, cadența de fabricație a fost de 1200 de vehicule pe zi, iar în cursul lunii iunie, este prevazută creșterea acesteia, la 1300 de vehicule pe zi”, arată Direcția Comunicare Groupe Renault România.