Dacia demarează un program de concedieri voluntare

Getting your Trinity Audio player ready...

Dacia a anunțat că, începând cu data de 1 octombrie, va demara un program de concedieri voluntare, descris drept „avantajos” într-un document intern al companiei. Această măsură face parte dintr-o reorganizare complexă și are la bază plecările voluntare ale angajaților, aceștia urmând să primească compensații financiare semnificative în funcție de vechimea acumulată la uzină. Programul se desfășoară între 9 și 20 septembrie, perioadă în care angajații interesați își pot depune cererile de înscriere.

Conform documentului, primele de concediere vor fi acordate odată cu lichidarea pentru luna septembrie. Valoarea compensațiilor este determinată pe baza vechimii în companie. Astfel, angajații cu o vechime de până la doi ani vor primi 22.000 de lei, cei cu vechime între 2 și 4 ani vor primi 55.000 de lei, iar cei cu o experiență între 4 și 8 ani vor beneficia de 98.000 de lei. Pentru angajații cu o vechime între 8 și 12 ani, suma va ajunge la 120.000 de lei, iar cei cu o vechime între 12 și 16 ani vor primi 150.000 de lei. Cei care au lucrat peste 16 ani în companie vor beneficia de o compensație de 185.000 de lei.

Sumele sunt și mai mari pentru angajații care suferă de boli profesionale sau au fost victimele unor accidente de muncă, aceștia urmând să primească 210.000 de lei, indiferent de vechime. În mod similar, persoanele care au recomandări medicale de schimbare a locului de muncă vor beneficia de o compensație de 195.000 de lei, suma maximă fiind de 210.000 de lei pentru cei care cumulează mai multe astfel de condiții.

În plus față de compensațiile financiare, angajații care optează pentru programul de plecări voluntare au și posibilitatea de a achiziționa un vehicul Dacia, Renault sau Nissan la preț redus, conform prevederilor contractului colectiv de muncă.

Această măsură este recomandată în special angajaților din secțiile unde sunt preconizate reduceri de activitate sau întreruperi, cauzate de automatizare, robotizare și alte modificări structurale. Totuși, compania nu a stabilit un obiectiv clar privind numărul de angajați care ar trebui să participe la acest program de concedieri voluntare.

Printre factorii care au determinat aceste măsuri se numără și mutarea producției modelului Jogger de la uzina Dacia din România la cea din Tanger, Maroc. În locul acestuia, uzina de la Mioveni va începe producția modelului Bigster, însă volumele de producție vor fi mai mici în primul an de la lansare. De asemenea, două noi modele vor fi produse la uzina din România, însă acestea nu vor intra pe liniile de producție înainte de anul 2026.

Dacia a investit masiv în modernizarea și automatizarea proceselor de producție, utilizând roboți industriali, ceea ce a dus la o reducere a necesarului de personal în cadrul uzinei.