Cum vom călători cu avionul după pandemia de coronavirus
Este clar că zborul cu avionul va arăta altfel după pandemia de coronavirus, iar în timp ce unele companii aeriene iau în calcul scoaterea scaunului din mijloc, astfel încât pasagerii să nu stea atât de aproape unul de celălalt, o companie care se ocupă cu amenajarea interioară a aeronavelor propune câteva concepte pentru adaptarea avioanelor care transportă pasageri la clasa economică.
Designerii italieni de la Aviointeriors au prezentat două noi modele de scaune menite să păstreze o distanță sigură între pasageri „în conformitate cu noile cerințe”, fără a compromite prea mult din spațiul de la bord, în condițiile în care reprezentanții companiilor low-cost anunță deja că nu sunt de acord să lase un scaun gol, pentru a respecta măsurile de distanțare socială.
CEO-ul companiei aeriene irlandeze Ryanair, Michael O’Leary, spune că nu va susţine zborurile dacă va trebui să lase un loc liber între pasageri.
„Nu putem să facem bani cu o ocupare de 66%. Locul din mijloc nu generează nicio distanţare socială, aşa că e un fel de idee idioată care nu va aduce nicio realizare oricum”, a declarat Michael O`Leary, CEO-ul companiei Ryanair.
Scaunele cu două fețe
Numit după un zeu al Romei Antice, scaunul „Janus” are „două fețe” și este confecționat din materiale care se pot igieniza ușor și repede. Scaunul „Janus” este un scaun cu 3 locuri iar pasagerul care ocupă locul din mijloc va fi așezat invers pentru a asigura „o izolare maximă între pasagerii așezați unul lângă altul”.
În plus, fiecare scaun va avea o margine înaltă de plexigals pentru a preveni răspândirea virusului.
Ecran de protecție transparent deasupra fiecărui scaun
În timp ce scaunul „Janus” ar necesita revizuirea cabinelor existente, „Glassafe”, a doua propunere a celor de la Aviointeriors, poate fi montată pe majoritatea scaunelor standard ale avionului. Ecranul de protecție transparent este destinat să impună o barieră sigură între pasagerii care sunt așezați unul lângă celălalt, creând un „spațiu izolat în jurul pasagerului” pentru a „reduce probabilitatea contaminării cu viruși”.
Aviointeriors a declarat pentru CNN că companiile aeriene manifestă deja interes pentru ambele proiecte, iar compania înregistrează deja prototipul celor două concepte și a început parcurgerea etapelor de proiectare.
După ce au trecut prin toate fazele de proiectare, acestea trebuie să fie aprobate de autoritățile din domeniul aviației. Cu toate acestea, compania consideră că poate ajunge de la stadiul de concept la cel de implementare într-o perioadă de 8 până 11 luni.