- Autoritatea de concurență din Marea Britanie acuză Google de tactici anticoncurențiale pe piața de publicitate
- Progrese semnificative în înțelegerea depresiei
- Salvarea pădurilor presupune mai mult decât a planta copaci
- Sérgio Mendes, legenda braziliană a bossa nova, a murit la vârsta de 83 de ani
- Cel mai rapid supercomputer din lume își depășește limitele
Cum se va calcula noua rovinietă și cât va costa
Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a vorbit luni seara la Digi24 despre noua taxă de rovinietă pe care unii transportatori o vor plăti, cel mai probabil, din anul 2024. Potrivit ministrului, sistemul nu va fi schimbat pentru autoturisme, ci doar pentru traficul greu, care va fi taxat în funcție de distanță și nu în funcție de timp, așa cum se întâmplă în prezent.
Astfel, spune Drulă, noul sistem de taxare va fi aplicat doar pentru autovehiculele care depășesc 7,5 tone, precum camioanele, TIR-uri și autocare. Ministrul susține că acest lucru este firesc în Europa, unde aproape toate țările au impus acest tip de taxare.
„În aproape toată Europa, în 23 din 27 de state membre, se taxează folosirea rețelelor de drumuri naționale, de autostrăzi ale țărilor respective, nu pe timp ca în România, unde cumpărăm o rovinietă valabilă o zi, o săptămână, o lună, un an, ci pe distanța parcursă”, a afirmat Cătălin Drulă.
Pentru mașinile mici rămâne vinieta valabilă pe timp, sistemul care a fost valabil și până acum.
„Așa este și în Austria, pentru mașini mici se plătește vigneta austriacă în funcție de timp iar traficul greu plătește pe distanță parcursă. Sunt diverse metode și sisteme, unele implică un sistem montat la bordul camionului, altele sunt bazate pe camere care recunosc numărul de înmatriculare. Fiecare țară folosește un sistem diferit”, a explicat Drulă.