- Autoritatea de concurență din Marea Britanie acuză Google de tactici anticoncurențiale pe piața de publicitate
- Progrese semnificative în înțelegerea depresiei
- Salvarea pădurilor presupune mai mult decât a planta copaci
- Sérgio Mendes, legenda braziliană a bossa nova, a murit la vârsta de 83 de ani
- Cel mai rapid supercomputer din lume își depășește limitele
Ce trebuie să știți dacă mergeți cu mașina în Italia, Franța sau Spania
În multe ţări europene, lucrurile s-au schimbat după scandalul emisiilor poluante de la Volkswagen, din 2015. De exemplu, în Milano nu se mai poate circula cu maşini diesel Euro 3, în timp ce Madridul şi Parisul vor interzice din 2025 maşinile pe motorină. În Londra, șoferii care au maşini diesel mai vechi de 11 ani trebuie să plătească o taxă suplimentară.
În Milano, primăria are planuri mari pentru următorii ani.
Sergiu Balaban, jurnalist Digi24: „Din 2020, nu se va mai intra în Milano cu Diesel Euro 4, din 2022 cu Diesel Euro 5 şi din 2025 cu Diesel Euro 6. Vor fi şi bonusuri, sunt permise 50 de intrări în primul an de la activarea fiecărei restricţii.”
La fel de îngrijorate sunt şi autorităţile din Franţa. Hexagonul este sufocat de maşinile pe carburanţi, care reprezintă 94% din vânzările de autoturisme. Numai în Paris circulă zilnic 600.000 de maşini, iar poluarea atinge cote îngrijorătoare.
Sebastian Perju, jurnalist Digi24: „Politicienii din Hexagon au adoptat o lege prin care vânzarea de automobile pe benzină, motorină sau gaz va fi interzisă începând cu 2040. Planul este ca până în 2050 să nu mai existe automobile care folosesc carburanţi”.
În fața poluării excesive, Londra a impus o nouă taxă. Proprietarii maşinilor pe benzină fabricate înainte de 2006 şi ai celor diesel de dinainte de 2015 vor plăti aproape 13 lire pe zi. Iar camioanele şi autobuzele vor fi taxate cu 116 lire.
Sadiq Khan, primarul Londrei: „În fiecare zi, patru londonezi, printre care şi copii, sunt spitalizaţi din cauza slabei calităţi a aerului. Adulţii au probleme de sănătate de la astm până la boli de inimă, demenţă şi cancer, având drept cauză directă calitatea aerului. Ei costă economia Londrei 3,7 miliarde de lire pe an, economia naţională – 20 de miliarde de lire pe an, deci avem o criză de sănătate publică.”
În Madrid, unul dintre oraşele europene cu cel mai ridicat nivel de dioxid de azot, mii de oameni au ieşit în stradă după o decizie controversată a primăriei. Edilul a decis să nu-i mai amendeze pe şoferii care intră în centrul oraşului cu maşini care au un nivel ridicat de poluare. Asta în contextul în care Uniunea Europeană a ameninţat statul iberic cu sancţiuni dacă nu respectă standardele de calitate a aerului.