- Casa din Home Alone a fost vândută chiar în preajma sărbătorilor
- Marcel Ciolacu explică zborurile private: „Am plătit din banii mei personali, nu din bani publici”
- Crăciunul: Istorie, Tradiții și Semnificații Profunde
- Nicușor Dan: „Să facem ce știm că trebuia făcut de 35 de ani”
- Atac masiv asupra Ucrainei în ziua de Crăciun
Autostrada A7 care leagă Moldova de București va avea pistă de biciclete şi staţii de încărcare pentru maşini electrice
Autostrada A7 Ploieşti-Paşcani, care străbate Moldova de la Nord la Sud și leagă provincia de București, este cel mai avansat proiect major de infrastructură rutieră din regiune, obiectiv prioritar pentru finanţarea prin PNRR (Planul Naţional pentru Redresare şi Rezilienţă). Printre cele mai importante condiţii ale acestui nou mecanism european de finanţare se numără: componenta verde, ecologică, contractarea lucrărilor până în 2022 şi terminarea acestora până în august 2026.
Tocmai pentru a ,,prinde” finanţarea prin PNRR, Ministerul Transporturilor pregăteşte câteva argumente care să transforme A7 în „Autostradă Verde” concept care răspunde exigenţelor Planului. Astfel, Autostrada Moldovei are în premieră un culoar de expropriere de 100 de metri lăţime (standardul este de 70 metri) pentru ca infrastructura secundară (drumuri tehnologice, laterale etc.) să poată fi transformată în pistă de biciclete, potrivit documentației CNAIR.
A7 urmează traseul DN 1 B şi mai ales DN 2-E 85, şosele europene care traversează localitate după localitate, deci va deservi şi traficul local, nu doar pe cel de tranzit naţional şi internaţional.