- Autoritatea de concurență din Marea Britanie acuză Google de tactici anticoncurențiale pe piața de publicitate
- Progrese semnificative în înțelegerea depresiei
- Salvarea pădurilor presupune mai mult decât a planta copaci
- Sérgio Mendes, legenda braziliană a bossa nova, a murit la vârsta de 83 de ani
- Cel mai rapid supercomputer din lume își depășește limitele
A fost desemnat câștigătorul pentru Lotul 4 al Autostrăzii Pitești-Sibiu
Lotul 4 al autostrăzii Pitești-Sibiu, între Curtea de Argeș și Tigveni, are un câștigător, a spus ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă.
Este vorba despre firma austriacă Porr, potrivit Asociației Pro Infrastructură.
„Este aceeași firmă austriacă care execută în prezent lucrările la Lotul 1” între Sibiu și Boița, a precizat Drulă.
„Așteptăm 10 zile să vedem dacă se depun contestații. Dacă nu, semnăm contractul pentru acest lot. E un lot într-o zonă foarte dificilă, predispusă alunecărilor de teren. Deși are doar 10 kilometri, este esențial, pentru că face traversarea între Valea Argeșului și Valea Topologului, are un tunel de 1,3 kilometri”, a spus Drulă.
Drulă a mai spus că din această primăvară vor începe lucrările la Lotul 5 al Autostrăzii Pitești- Sibiu, iar loturile 2 și 3 sunt în procedură de licitație.
Ministrul Transporturilor a vorbit și despre autostrada Bucureşti-Braşov.
„Am spus că a fost campionat de studii de fezebilitate. Or fi fost în general în România. Din păcate, pe această autostradă ultimul studiu de fezabilitate datează din 2005. Este un studiu mai sumar. A rămas studiul de fezabilitate din 2005 pentru că de atunci au fost foarte multe încercări de parteneriat public privat. Câte doi-trei ani proiectul a fost blocat inclusiv în discursul public al decidenţilor zilei”, a spus Drulă.
El a adăugat că a fost semnat contractul de proiectare pentru segmentul de autostradă Bucureşti – Braşov.
„Acum chiar am făcut un pas concret, pe 12 februarie a fost semnat contractul de proiectare al autostrăzii, asta înseamnă că vom avea toată partea din spate, viaducte, tuneluri, vom avea efectiv proiectul lor, aşa cum faci proiectul unei case. Şi apoi putem căuta un constructor. În momentul de faţă această muncă nu a fost făcută şi dacă nu a fost făcută nu poţi trimite un excavator direct în teren”, a spus Drulă.
„Proiectantului care începe contractul semnat pe 12 februarie i-am cerut să livreze zonele critice, cum ar fi centura Comarnic, zona de la Ploieşti, mai repede decât termenele contractuale. Termenele contractuale, din păcate, sunt destul de mari. E vorba de doi ani, doi ani şi jumătate, un contract licitat înainte de mandatul meu”, a adăugat el.